PASSIÓ PROFILBÓL

Székely Csaba: PASSIO XXI / Papp László Budapest Sportaréna
2017.04.14.

Az Arénában nincs feltámadás. Az Arénában csak kereszthalál van. A húsvéti misztérium lényege mégis átérzik, legjobb pillanataiban átvérzik ezen a falvédő egyszerűségű, Székely Csaba által írt szövegkönyvön, melybe az elmúlt évek magyar rock-slágereit applikálták. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BENNE VAN A KÖZÉRZETEM ABBAN, AMIT ÉPPEN ÍROK

Interjú Székely Csabával
2017.03.27.

Bár még nem dolgoztak együtt, ismerve Székely Csaba drámáit és Alföldi Róbert rendezéseit, valami víziója máris van az embernek arról, milyen lehet majd a csak egyszeri alkalommal bemutatott Passió XXI című előadás. Tovább a cikkhez

TÁG OLVASAT

A felejtés ellen (Olvasópróba 1.)
2016.12.14.

A szövegkövető elemzés, a hagyományos irodalomkritika a köszöneten, elismerésen kívül valójában nem illetékes e kortárs magyar színdarabgyűjtemény megítélésében. Az általában kívánatos szoros olvasat helyett más közelítést kell találnunk. TARJÁN TAMÁS RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez

PRÓBÁLGATOM, MELYIK

Párhuzamos világok (Olvasópróba 2.)
2016.11.14.

A drámát szívesen olvasó, a mai magyar színházban otthonos érdeklődők és a szakemberek is gyakran teszik szóvá: a műnemeket tekintve a kortárs hazai színművek nyomtatott közreadása jóval mostohább a lírai, epikai terméshez képest. A helyzet nem jó, de nem lesújtóan rossz. TARJÁN TAMÁS RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez

„A KÉRDÉST FÖL KELL TENNI”

Beszélgetés Bányai Kelemen Barnával
2016.09.06.

Sokan emlékeznek a Székely Csaba írta és Sebestyén Aba rendezte marosvásárhelyi Bányavakságra, amit többször játszottak nálunk is. A tört magyarsággal beszélő román rendőr figuráját Bányai Kelemen Barna játszotta. Egy éve a szombathelyi Weöres Sándor Színházhoz szerződött. Tovább a cikkhez

SZEBBREGGELT

Caragiale: Zűrzavaros éjszaka / Miskolci Nemzeti Színház (Városmajori Szabadtéri Színpad)
2016.06.23.

A túlzás fontos stíluseszköz, komédia színrevitelekor szinte nélkülözhetetlen. Az eltúlzott túlzás viszont – pláne túlzó fokra emelve – önmagát kezdi ki. Ami sok, az sok. Úrra lesz rajtunk a hiányérzet. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FÉLKARÚ

Martin McDonagh: A kripli / Tatabányai Jászai Mari Színház
2015.11.29.

A rendező nem látszik számolni avval, hogy A kripli milyen vékony jégen jár. Ha nem lennének ritmusérzékeny színészei, beszakadna az egész. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

"HOGY GYŐZTÜNK, HA VESZTETTÜNK?"

Székely Csaba: Vitéz Mihály - Weöres Sándor Színház, Szombathely
2015.02.21.

Értem én, miért lehet ezt a Mihály vajdát nagy román nemzetegyesítő hősként ünnepelni: a 16-17. század fordulóján, ha csak röpke egy esztendőre is, három országot sikerült egyesítenie: Erdélyt, Moldvát és Oláhországot. Székely Csaba drámája egymásra kopírozza egy ember és egy nemzet fölemelkedését. Tovább a cikkhez

A SZÍNÉSZ LÉTE NAGYON MAGÁNYOS

Beszélgetés Kaszás Gergővel / Színikritikusok Díja 2014
2014.08.17.

Az I. Erzsébet című előadásban Medici Katalint alakító Kaszás Gergőt a POSZT-on a legjobb férfi mellékszereplőnek választották. A Színikritikusok Díjának legjobb férfi mellékszereplő várományosa. Kaszás Gergővel beszélgettünk színházról, díjakról, kritikáról. MARTON ÉVA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

ELVISELHETŐ KÖNNYŰSÉG

Magyar színházak XXVI. Kisvárdai fesztiválja
2014.07.03.

Visszafele olvasva: Kisvárdán a végzős színinövendékekből és frissen végzettekből álló alkalmi társulat Ilja prófétája nyerte a nagydíjat; vaskos, szemtelenkedős-káromkodós, szentséggel cicázós és hihetetlenül gyors tempójú előadás a várdai vár melletti szabad nyári térben. SEBESTYÉN RITA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez