SZÍNHÁZ, AMI FELSZABADÍT

MOST FESZT 2017 / Jászai Mari Színház, Tatabánya
2017.04.14.

A MOST FESZT harmadszor tart szemlét és versenyt a határon túli, vidéki és független szférából érkező mono- és stúdiószínházi előadásoknak. Tovább a cikkhez

SZIMPLÁN DUPLÁN

Csehov: Három nővér / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2017.01.09.

Kevéssel az előadás vége előtt szép képben áll össze a nővérek csoportja: Olga, Mása, Irina és mögöttük kuporgó ifjúkori énjeik néznek eltökélten, illetve meggyötörten, szomorúan felém – én pedig meglehetősen tanácstalanul nézek vissza rájuk. URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EMÁNUEL, A BORBÉLY

Pierre-Augustin Caron de Beumarchais: Figaro házassága / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2016.12.16.

A grófi palota nagytermének három oldalán mennyezetig rügyeznek az elejtett agancsosok trófeái. Aki itt lakik, az már sok bakot lőtt életében. Meglehet, tanúi leszünk egy újabb akciónak? GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MONDD, MIT ÉRLEL

Háy János: A Herner Ferike faterja / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2016.11.08.

A darab ontológiai szomorúságát alighanem a jeleneteket elválasztó zenei bejátszások, a Dobri Dániel által kínált két vonós fájdalmas futamai hivatottak kifejezni. Több van ebben pedig. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EGY CSEPP 56

Mihály Tamás – Horváth Péter – Pintér Tamás: 56 csepp vér / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2016.10.25.

Bár hangosabb és mozgalmasabb, mint egy átlagos kötelező ünnepség, csak az 56 csepp vérre hagyatkozva meglehetősen vérszegény tényanyagot kap ötvenhatról a megúszásra játszó egyszeri általános és középiskolás. De kell-e vajon ennél több? PAPP TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ORLANDÓTÓL GLOSTERIG

Interjú Gáspár Sándorral
2016.07.06.

Lehetne születésnapi beszélgetés, de nem az. Már csak azért sem, mert nem összegző típus. Hogy mi az, ami Gáspár Sándort leginkább motiválja, miközben színházak szűntek meg körülötte, vagy csak átalakultak, de azokban már nem kívánt részt venni, többek között erről kérdeztem. Tovább a cikkhez

ÉS MÁR SENKI SEM

Tracy Letts: Augusztus Oklahomában / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2016.04.12.

Végy némi Három nővér-utánérzést, egy csipetnyi görög mitológiai reminiszcenciát, tedd mindezt drámaírói mérlegedre, jól számítsd ki a fordulatokat, helyezd mindezt az amerikai Délre, majd gyúrd össze egy darabbá. PAPP TÍMEA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

KÍSÉRLET KICSIBEN

Ken Kesey: Száll a kakukk fészkére / Székesfehérvári Vörösmarty Színház
2016.04.07.

Az elmebetegségnél félelmetesebb a rendszer, amely a gyógyulás érdekében körbekeríti, megregulázza és tökéletes alávetettségben tartja az ápoltakat – Ken Kesey zárt osztályon játszódó regénye napjainkban is tálcán kínálja a társadalmi berendezkedést illető kritikát. VARGA ANIKÓ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

BOSSZÚRA BOSSZÚ

Shakespeare: A velencei kalmár / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2016.03.20.

Egy hónapon belül két helyen mutatták be A velencei kalmárt. Tovább a cikkhez

KÖTELEZŐ KÖRÖK

Friedrich Dürrenmatt: Play Strindberg! / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2016.02.26.

Strindberg drámája a pokol, Dürrenmatt megengedi, hogy nevessünk rajta, Szabó K. István fehérvári rendezése pedig visszavezeti Dürrenmatt szövegét Strindberg poklába. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez