KOCKÁZAT NÉLKÜL

Frenák Pál Társulat: HIR-O és Bozsik Yvette Társulat: Kodály-Ligeti-est / CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál
2017.10.31.

Frenák Pál és Bozsik Yvette bemutatói akár egy kortárs művészeti fesztivál kiugró eseményei is lehetnének, ha nem lennék eleve zavarban a CAFe Budapest táncos profilját illetően és a premierek is többet nyújtanánk két mainstream alkotó biztonsági kűrjénél. KRÁLL CSABA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VISSZA A TERMÉSZETBE!

Szarka Tamás: Éden földön / Nemzeti Színház
2015.10.19.

Nehéz szeretni a nyíltan tanító jellegű előadásokat, ahol nem az okosan feltett kérdések, és a kérdések generálta (el)gondolkodtatás a fő csapásirány, hanem a készen tálalt útmutatás. KRÁLL CSABA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÁRGYÉLUSTÓL AZ APACSTANYÁIG

A Budafoki Dohnányi Zenekar koncertje
2014.11.02.

Imponálóan változatos és lebilincselő volt a Budafoki Dohnányi Zenekar A szerelem arcai című sorozatának nyitóestje a Müpában. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

CHICAGO HÁROMSZOR

Kander-Ebb-Fosse: Chicago / Centrál Színház
2014.01.27.

A Centrál Színház célkitűzése pofonegyszerű, mégis egyedülálló: olyan zenés színházat akar a fővárosba, amelynek tétje is van. December végén például nem egy, hanem rögtön három Chicagót mutattak be. FRAUENHOFFER GYÖRGY KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LÁNY, POKOLBAN

Minden ötödik órában / Orlai Produkció, FÜGE Produkció, Átrium Film-Színház
2013.04.25.

Bozsik Yvette új rendezése Minden ötödik órában címmel a családon belüli erőszakról szól. Új műfaj a láthatáron: figyelemfelhívó társadalmi hirdetés, élő plakátképek musicalben elbeszélve. SISSO KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LEHETŐSÉG A PÁRBESZÉDRE

Beszélgetés Fullajtár Andreával
2013.04.04.

Az Orlai Produkciós Iroda, a FÜGE és az Átrium Film-Színház együttműködve Minden ötödik órában címmel mutatja be a dokumentumokra épülő, családon belüli erőszakkal foglalkozó előadását. Fullajtár Andreával, az előadás egyik szereplőjével beszélgettünk. PROICS LILLA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

MŰKÖDÖTT AZ „AMERIKÁBÓL JÖTTEM…”

Beszélgetés Nagy Fruzsinával / Színikritikusok Díja 2012
2012.09.13.

Sorozatunkban a Színikritikusok díjának idei várományosait szólaltatjuk meg. Nagy Fruzsinát, az Örkény Színház Tarelkin (halála) élete című előadásának jelmeztervezőjét kérdeztük kritikáról, a díjak hatásáról, érvényesülésről. HERCZOG NOÉMI INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

BACK TO THE FUTURE

Természetes Vészek Kollektíva: Végtelenbe zárva; Áthallások - A 80-as évek (ellen)kultúrája / Trafó
2012.04.03.

Kádár, Aczél, Erdős Péter, Palmatex, Bizottság, Beatrice, Cini, vasfüggöny, III/III, megfigyelés és megfigyeltség, ’56, ’89. Bennem nincs nosztalgia, ha a 80-as évekre gondolok - az elején még tervben sem voltam, a végén bölcsödébe jártam, nem érthetem, miről szólt. Vagy mégis? PUSKÁS PANNI CIKKE. Tovább a cikkhez

GYÉMÁNTKERESKEDÉS VAGY BOLHAPIAC?

Négy hazai koreográfus Bozsik Yvette pályázatáról
2012.01.30.

„Egy kulturális intézmény igazgatóját nem szükséges szeretnünk, elég ha tisztelhetjük majd az elért eredményei miatt. Egy színházigazgatói posztra mártírként, önáldozatként bevonulni nem lehet.” KRÁLL CSABA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

MORÁLIS DEFICIT

Egy pályázat, és ami körülötte van
2012.01.17.

Eldőlt, kihirdették – bár úgy gondolom, egy pillanatig sem volt kérdéses, hogy ki kapja a Trafót. De aki ennyire nem szereti a nyilvánosságot, a nyilvánosság előtti megmérettetést, és ennyire fél az egyenes kérdésektől, az miért akar egy kortárs befogadó színház igazgatója lenni? KRÁLL CSABA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez