ANYÁD

Elżbieta Chowaniec: Gardénia / K.V. Társulat, Thália Színház - POSZT 2012
2012.02.07.

Egy pozsonyi műhely, a HomoDram csoport dolgozta fel Anyád! címmel a fiatal lengyel írónő darabját. A korábbi felolvasószínházi előzmények után a K.V. Társulat által létrehozott magyar változat is alapanyagnak, kisiklott életek ismétlődő modelljének tekintette a Gardéniát. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ELMUTOGATNI A MAGÁNYT

Ágens Társulat: Olvasószolgálat - Egressy Zoltán: Baleset / Írók Boltja, Kortárs Drámafesztivál 2011
2011.12.04.

Az Olvasószolgálat elnevezésű előadás-variációk tavaly ősztől kezdődően az Írók Boltjában és a Fogasházban kerülnek megrendezésre. Ágens novellái, a Dzsungel a szívben és A szív kutyája antológiákból válogatott szövegek után ezúttal Egressy Zoltán drámáját mutatták be. HERMANN VERONIKA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ÖRDÖGMALOM

Gustave Flaubert–Forgách András: Dilettánsok – Katona József Színház
2011.11.29.

A Borsszem Jankó közölte százhuszonöt éve A franczia ördögmalom című karikatúrát. Királyság, Forradalom, Császárság, Köztársaság kabinjait járatja a mini-óriáskerék. A politikacsinálók egyszer fenn, egyszer lenn. A gépezetet kisemberek hajtják, s a malom őket őrli. TARJÁN TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A MAGYAR UGARON

Kaisers TV, Ungarn / Pintér Béla és Társulata, Szkéné Színház
2011.11.24.

Pintér Béla saját társulatával kérlelhetetlenül csinálja vészesen kortárs, a rögvalót végletesen el- és megemelt módon arcunkba vágó, különleges színházát. A legújabb Pintér-opus torokszorítóan vicces, kérdve kifejtő tanulmány a hazaszeretetről. MARKÓ RÓBERT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AMI TÖRTÉNT, MEGTÖRTÉNT

Tadeusz Słobodzianek: A mi osztályunk / Kamra
2011.11.16.

Sok ilyen súlyos drámát kellene játszani magyar színpadokon, hogy a múlttal való szembenézés végre megvalósulhasson. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BOLYONGÓ

Kárpáti Péter: A Pitbull cselekedetei / Trafó (Tündérgyár)
2011.11.10.

Nagyhajú, nagyszakállú, átszellemülten ágáló kocsmafilozófus fogadja, majd hosszú előjáték után egy másik pinceterembe invitálja a közönséget. Onnantól azonban ő lesz az, aki szeretne bejutni. Egy lakásba. Sokadik próbálkozásra szinte mindegy, kikhez. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LÉNYEGE SZERINT

Székely János: Caligula helytartója / Vádli Alkalmi Színházi Társulás, FÜGE, Zsámbéki Színházi Bázis
2011.07.14.

Az évadban két társulat is elővette a Caligula helytartóját. A kecskeméti színház zsigeri élményt adó előadása után a frissen alakult Vádli, a FÜGE és a Zsámbéki Színházi Bázis közös produkciója sem okoz csalódást: erős és érvényes olvasatát adja a remek darabnak. MARKÓ RÓBERT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÜNNEPZETI SZÍNHÁZ

Závada Pál: Magyar ünnep / Nemzeti Színház
2011.05.15.

Van a városban egy előadás, amelyik a lehető legbonyolultabb dolgokat mondja el pofonegyszerűen. (Már ha a pofon egyszerű.) FORGÁCH ANDRÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VALAMI BŰZLIK PANNÓNIÁBAN

PanoDráma: Szóról szóra / Trafó
2011.03.17.

A PanoDráma produkció újabb bemutatót tartott a Trafóban. Dokumentarista színházuk a tavalyi Jelinek-maraton után ezúttal is rasszista gyilkosságokról szólt. Alapos munka, ám a gonosz szellem a palackban bezárva maradt. SISSO ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MEGHALNI KÖNNYŰ, ÉLNI NEHÉZ

Kovács Márton–Mohácsi István–Mohácsi János: Egyszer élünk, avagy a tenger azontúl tűnik semmiségbe / Nemzeti Színház, POSZT 2011
2011.02.27.

A megtörtént eseményekből kiinduló, a valóságot mesébe oltó, a rejtőzködő költészetet, az (ön)ironikus groteszket és a brutális abszurditást ötvöző mű múltunkkal és jelenünkkel való szembenézésre késztet. NÁNAY ISTVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez