HAT VÁGY

Beszélgetés Boross Martinnal
2014.05.28.

A tavaly először meghirdetett Titánium Színházi Szemle egyik nyertes pályázata Boross Martin rendezése, a Felülről az ibolyát. Milyen lehetőségei vannak ma Magyarországon a fiatal, tehetséges alkotóknak? Erről is kérdeztük az előadás rendezőjét. MARTON ÉVA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

EGY ÉS OSZTHATATLAN

Artus: egy meg egy az egy / Trafó
2013.05.06.

Tovább a cikkhez

A FESZ NYÍLT LEVELE AZ EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA ZÁROLÁSI KÖTELEZETTSÉGÉNEK ÜGYÉBEN

2012.10.09.

"A legkisebb mértékű, akár néhány százalékos zárolás is a független előadó-művészeti szféra megszüntetését jelentené." A Független Előadó-művészeti Szövetség Nyílt levele itt olvasható. Tovább a cikkhez

AZ ÉLET SÓJA

Arany-légy / Gyergyószentmiklósi Figura Stúdió Színház – Határon Túli Magyar Színházak Szemléje 2012
2012.05.16.

Az aranyhoz kapcsolódó asszociációs mező – a nemesfém kultúrtörténeti szerepe miatt – olyannyira gazdag, hogy magával a fogalommal szinte mindig eleve metaforaként találkozunk. Akkor is másra utal, amikor nem szóként vesszük a szánkra, hanem, mondjuk, gyűrűként húzzuk az ujjunkra. Tovább a cikkhez

MIVÉGRE?

ARTUS – Goda Gábor társulata: KakasKakasKakas / Trafó, BŐF 2009
2009.10.18.

Szellemes koreográfiájú kakastánc, sután hangzó panelmondatok, kiürült kapcsolatokat felvillantó, unalomba fúló jelenettöredékek és bravúros elektronikus rajzolás – ez az Artus legújabb bemutatója. NÁNAY ISTVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TÖRÉKENY VIZEKEN

Törékeny / M Studio, Sepsiszentgyörgy, DASZSZ 2009
2009.09.16.

A Goda Gábor rendezte Törékeny című előadás az „érzelmi és fizikai törékenység” állapotait fogalmazza meg „mozdulatokban, képekben, szavakban”, miközben az előadás szövete maga is a törékenység határán egyensúlyoz. MIKLÓS MELÁNIA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

VAJÚDNAK A HEGYEK

Artus: Hermész 13
2008.10.16.

Kocsmafilozófia, amatőr pantomim tréning, szereplők a földbe beásva: bravó, íme a megújult Artus. Ez most tényleg komoly? Röhögjek vagy sírjak? Valaki magyarázza már el, miért mindig a táncosokat a legkönnyebb manipulálni? TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Artus, Goda Gábor

TÉR, IDŐ, ANYAG

Artus: Kifordított szoba, avagy Embernövények a nappaliban
2008.07.14.

Az Artus új bemutatójára fokozottan érvényes, hogy megtekintése előtt bárminemű beszámoló elolvasása ellenjavallt: az a legszerencsésebb, ha a néző kapaszkodók és előzetes tudás nélkül lép be az előadás koherens, kívülről megbonthatatlan világába. RÁDAI ANDREA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

CSODÁLATOS VADÁLLATOK

Artus: Rókatündérek
2008.04.24.

Nemigen tudok felidézni más független színházi előadást, amelyről hasonlóképp egyöntetű szeretettel emlékeztek volna meg a kritikusok. JÁSZAY TAMÁS KRITIKAI SZEMLÉJE. Tovább a cikkhez

Címkék: Artus, Goda Gábor

EMLÉKTEREMTÉS

Artus: Sztélé
2008.04.16.

Az Artus – korábbi munkáival összhangban – a Sztélé című produkcióban rejtvényt fejt és rejtvényt ad fel. Kultúrturisztikai ősperformansz és élő emlékmű-rekonstrukció egy órában, „godásan”. JÁSZAY TAMÁS KRITIKAI SZEMLÉJE. Tovább a cikkhez

Címkék: Artus, Goda Gábor