A MÉDIUM

Shakespeare: Hamlet / Vígszínház
2017.10.29.

Jöjj el, szabadság, mondja tagolt, pontos értelmezéssel a színészkirály a József Attila-verset az előadásban. A négy évszázados tragédia, s a harmincas évek súlyos látlelete a mába ér. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÚJJÁSZÜLETÉST VEGYENEK!

Homo Ludens Project – Escargo Hajója Színházi Nevelési Szövetkezet: Prés
2017.10.18.

Igyekezz, az égbolt zár! - énekelte Lovasi valamikor a kilencvenes évek végén. Kérdés, történt-e valami azóta, vagy még mindig ugyanazokat a kényelmes köröket rójuk, miközben próbáljuk kipréselni magukból a válaszokat az életünk sürgető dilemmáira. OROSZLÁN ANIKÓ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MIT TOLSZ?

Jonathan Maitland: Tagadj tagadj tagadj / Orlai Produkció
2017.09.25.

A sport piszkos üzlet, mindenki tol valamit, aki nem, az ne álmodjon győzelemről, aranyéremről. Ennél egy kicsit bonyolultabb a Tagadj tagadj tagadj tézise, ráadásul a messzi jövőben játszódik, szóval a jövőt még tán van mód elkerülni. Vagy nincs. CSÁKI JUDIT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

TESTI MESÉK

Kortárs tánc a Sziget Fesztiválon
2017.08.23.

A Sziget egy hete alatt annyi és annyiféle különböző külföldi kortárstánc-előadást lehet látni a Színház- és Táncsátorban vagy előtte, mint a Trafóban negyedév alatt. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

HOLT LELKEK

Verdi: A trubadúr / Budapesti Nyári Fesztivál
2017.08.07.

"Afrika mélyén vagy az Indiákon is mindig hallani fogod A trubarúrt" - büszkélkedett hajdan Verdi, s persze igaza lett. Afrika meg az Indiák mellett természetesen a Margitsziget is fix helyszín, ahol ezt az operát lehet és érdemes is meghallgatnunk. No és megtekintenünk? LÁSZLÓ FERENC KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÉLETEK A BONCASZTALON

Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés / Vígszínház
2017.02.10.

Nyomozás vagy boncolás? Ki a gyilkos? Egyetlen tudatosan ölő ember vagy a maga módján mindenki? Lehet-e olyan helyzet, amikor jogos az élet kioltása? Szétbogozható-e Raszkolnyikov és Porfirij igaza? NÁNAY ISTVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ENGEDÜNK AZ ÖTVENHATBÓL

Cserna-Szabó András - Szálinger Balázs (szerk.): A másik forradalom
2017.01.30.

1956 hatvanadik évfordulójára a Hévíz folyóirat által verbuvált írói gárda egy olyan antológiát rakott össze, amely alternatív folyásirányba tereli az akkori eseményeket. FEKETE I. ALFONZ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A MAGA TEMPÓJÁBAN

Próbanapló Christoph Marthaler Die Wehleider című hamburgi előadásáról
2017.01.25.

Christoph Marthaler 2016 őszén a hamburgi Schauspielhausban dolgozott (párhuzamosan Bodó Viktorral), s olyan előadást hozott létre, melynek a címét könnyen fordíthatnánk nyafkáknak, ha nem Marthalertől lenne ez a szó, ha nem szólna a próbafolyamatról, Hamburgról, Németországról, Európáról. Tovább a cikkhez

FELKELŐ NAP HÁZA

Henrik Ibsen: Kísértetek / Weöres Sándor Színház, Szombathely
2017.01.22.

Borús hangulatú, falméretű festmények között játszódik Zsótér Sándor Kísértetek-rendezése a szombathelyi Weöres Sándor Színházban. Az előadás szereplői, mintha e festmények alakjai volnának, emlékképek, kísértetek. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A VÁGY TITOKZATOS TÁRGYAI

Szilasi László: Amíg másokkal voltunk
2017.01.12.

A három írás lényegében három írói portré, Babitsé, Jókaié, Bessenyeié. Mindannyian éppen kívül rekedtek a saját világukon, az önazonosság hiányától szenvedve tengetik napjaikat. SÁNTHA JÓZSEF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez