SZÍNHÁZMELEG A KELETI-KÁRPÁTOKBAN

Előadások a Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színházban
2016.04.21.

A Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színházban töltöttünk négy estét, az évad első felének bemutatóit láttuk. Leginkább két előadásról írok. PROICS LILLA BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

MOZGÁSTANULMÁNY ÉLŐHOLTAKRA

Fehér Ferenc: Helló, zombi! / Szkéné Színház
2015.11.05.

Elég stabilan becsípődött Fehér Ferencnél a horror mint kulturális referencia: néhány éve a Drakula-sztorira kattant rá, most harmadmagával zombizik, és emlékezzünk csak, hogy a Morgan & Freemannek is volt némi pszichopatikus-lidércnyomásos kicsengése. KRÁLL CSABA CIKKE. Tovább a cikkhez

AMERIKÁBA MENTEM – 2. RÉSZ

Színházi jegyzetek az óceán túlpartjáról
2014.03.12.

Mi lett volna, ha… Ha, mondjuk, Ványa bácsi története folytatódik? Ha John Smith kapitány mostanság fordul meg Ukrajnában? Vagy ha a csak virtuálisan létező lány visszacsókol? Esetleg ha Barack Obama nem elmondja, hanem eltáncolja beszédét a Nobel-díjátadón? Tovább a cikkhez

(F)ELTŰNŐ ENERGIÁK

23. THEALTER, Szeged / Ötödik és hatodik nap
2013.07.26.

Van az úgy néha, hogy megtörik a lendület: mi sem bizonyítja jobban, hogy egy színházi előadásnak saját élete és története van a születéstől a felnőtt léten át az öregkorig. JÁSZAY TAMÁS BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

KÖNYVEK FÖLÖTT, FRESKÓK ALATT

Beszélgetés Fehér Ferenccel
2013.02.10.

„Szeretem, amikor elérem azt a szintet, amikor már minden mozdulatot unalomig ismerek. Akkor derül ki igazán, mi van az egyes mozdulatok mögött valójában.” SZOBOSZLAI ANNAMÁRIA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

DE HOVÁ LETT A TÁNC?

V. Monotánc Fesztivál / Bethlen Téri Színház
2012.07.12.

Az idei, sorban az ötödik, és ezúttal a nemrég befogadó hellyé alakult Bethlen Téri Színházban megrendezett Monotánc Fesztivál második és harmadik napján egy dologból jutott az elvárhatónál lényegesen kevesebb: táncból. MEGYERI LÉNA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

NOSFERATU SZAMBÁZIK

Fehér Ferenc: Dracula / MU Színház
2011.11.29.

Fehér Ferenc Draculája nem félelmetes vámpír, gonosz vérszívó, hegyes fülű, hosszú karmú pokolfajzat, akit mindenki retteg, hanem a világ talán legmulatságosabb (képzelt) „gyilkosa”, aki ha csupasz női nyakat lát, kitátja a száját, de nem harap. KRÁLL CSABA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

AZ ÖNÁTADÁS FORMÁI

Nagy Csilla: Gyár; Fehér Ferenc: STiX66 / Artus Stúdió – Thália Színház, BŐF 2010
2010.10.26.

Gyártelepen bóklászunk, üvegcserepeken taposunk, őszi avarban gázolunk – tánc a hidegben. Valaki eszmél, valaki küzd, valaki fut – tánc a melegben. Monodrámák kint és bent a Fringe Pécs 2010 díjazottjaitól. KRÁLL CSABA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KÖZÖSSÉGI ÖTLETGENERÁTOR

Fehér Ferenc: B.A.H.A.P.Á. / MU Terminál
2010.09.26.

A Fejes Ádám által irányított „táncos-keltető”, a MU Terminál évek óta nagyon jól funkcionál, Fehér Ferenc meghívása pedig úgy tűnik, egyet jelent a felszabadult, játékos, örömteli, könnyed, közösségi kísérletezéssel. TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SIVATAGI SZÉL

Fehér Ferenc: Dűnék / MU Színház
2009.09.14.

Fehér Ferenc homoktengere megőrzi a titkot: nem derül ki, hogy a táncosok vajon a homokdűnéket táncolják el, vagy pedig szélfútta sivatagi lények, akiket erre-arra hajlítanak az áramlatok. Bármelyik értelmezést nézzük is: a Dűnék az emberi lét sivatagba oltott metaforája. HALÁSZ GLÓRIA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez