MÁR ELEGET KUSSOLTUNK

Beszélgetés Znamenák Istvánnal
2014.08.18.

Gothár Péter Megáll az idő című filmjében a főszereplő Köves Dinit már gimnazistaként játszotta. Közel húsz évig a kaposvári Csiky Gergely Színház színésze volt, egy évig igazgatta is az intézményt, majd a Nemzeti Színházhoz szerződött. Most az Örkényben játszik. Tovább a cikkhez

SEMMI TŰZIJÁTÉK

Szörényi – Bródy: István, a király / Szegedi Szabadtéri Játékok 2013
2013.08.24.

Augusztus 20-án Szegeden elmaradt az ilyenkor szokásos, kötelező tűzijáték. Rögtön egymás után kétszer is. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FÉRFIÉNEK

Szörényi–Bródy–Sarkadi–Ivánka: Kőműves Kelemen / Zikkurat Színpadi Ügynökség – RaM Colosseum
2013.06.27.

Ilyen előadásokról tulajdonképpen nem kell mondani semmit. Merthogy magától értetődik az egész. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

GYEJSZTVUJUSIJE LICÁ

Anton Csehov: Sirály /Nemzeti Színház (Gobbi Hilda Színpad)
2013.01.27.

A címbeli kifejezés – Действующие лица – oroszul annyit tesz, mint magyarul Makai Imre fordítása elején a Személyek felsorolás. A Nemzeti premierjén a színmű valamennyi alakjával együtt mindenki „szereplő”, aki csak jelen van a teremben. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LÁDÁCSKA

Molière: A fösvény / Nemzeti Színház
2011.10.20.

A címszereplő éhkopp-estebédet készíttet elő, hogy muszájból vendégül lássa öregedő szíve ifjú választottját, Mariane-t. A vacsoratervezés során a fukar házigazda takarékos ötletekre jut: „…valami finom kis sűrű bab jó zsírosan, hozzá egy kis marhadarálék…” TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LÁTVÁNYOSSÁG

Madách Imre: Az ember tragédiája / Szegedi Szabadtéri Játékok 2011
2011.07.07.

Monumentális díszletben, sok statisztával, neves színészek közreműködésével készült Vidnyánszky Attila Tragédia-értelmezésének harmadik, az előző kettőt magába olvasztó, de azokat nem meghaladó verziója. NÁNAY ISTVÁN ELEMZÉSE. Tovább a cikkhez

ISMERETTERJESZTÉS – MESTERFOKON

Madách Imre: Az ember tragédiája / Nemzeti Színház
2011.05.29.

A Bánk bán junior revelatív előadása után újabb klasszikus drámánk került a Nemzeti Színház színpadára. Alföldi Róbert rendezése tisztes, közérthető és a lényeget tekintve konzervatív interpretációnak tűnik. NÁNAY ISTVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez