„IGÉNYELTEM A KÍSÉRLETEZÉST”

Beszélgetés Reisz Gáborral
2014.10.30.

A 2010-es évek eddigi legjobb és legfontosabb magyar filmje arról szól, milyen a 2010-es évek Magyarországán élni és felnőni – és ezen nevetni is képes. Az elsőfilmes Reisz Gáborral formai játékosságról, gerilla filmkészítésről és a fiatal rendezőgenerációról beszélgettünk. SOÓS TAMÁS INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

MAGYAR PARADICSOM

VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan
2014.10.28.

Reisz Gábor első filmje, a VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan amellett, hogy kedves, szerethető nemzedéki mozi, látlelet a mai Budapestről egy huszonéves fiú szemén keresztül. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A KEGYETLEN, A VISSZAFOGOTT ÉS AZ ELBIZONYTALANÍTÓ

11. Jameson Cinefest, Miskolc
2014.09.23.

Többszáz fős termekben zsúfolt művészfilm-vetítések – már csak ezért az utópiáért megérte idén is megszervezni a Cinefest-et. Szubjektív dobogó az idei válogatásból. GYENGE ZSOLT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

AZ ÍGÉRETEK FESZTIVÁLJA

Kisjáték- és kísérleti filmek / Jameson Cinefest – 10. Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál
2013.09.23.

A tizedik miskolci Cinefesten huszonkét kisjátékfilmet is bemutattak. A fesztivál színvonalára mi sem jellemzőbb, hogy a többségük olyan alkotók munkája, akiktől számíthatunk majd jelentős, érzékeny nagyjátékfilmekre. KOLOZSI LÁSZLÓ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

AKIKNEK BUDAPEST SEM KELL

Nekem Budapest
2013.03.05.

Nyolc pályakezdő rendező szkeccsfilmet készített Budapestről. A gond csak az, hogy nem sok fogalmuk van róla, és néhány kivételtől eltekintve láthatólag nem is érdekli őket más önmagukon kívül. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KÍSÉRLET VAGY UJJGYAKORLAT

Tévéfilmek / 42. Magyar Filmszemle
2011.05.19.

A televíziónak készített filmek alkotói vagy azt gondolják, hogy a televízió a kísérletezés terepe, vagy azt, hogy a tévéfilm ujjgyakorlat. Vagy pedig, hogy a tévéfilm ad lehetőséget arra, hogy egy másik stílusban, egy másik műfajban is kipróbálják magukat. KOLOZSI LÁSZLÓ CIKKE. Tovább a cikkhez