TÖRÖK FÉRFI GYÓGYÍTJA

Isztambul
2012.02.15.

Ne kerteljünk: Török Ferenc legrosszabb filmje az Isztambul. Pedig az alaptörténet izgalmas: az inkább ötvenes, mint negyvenes asszonykát, Katalint elhagyja a férje. Katalin összeroppan. Levágja egy krókusz leveleit, aztán az ollóval felsétál egy villamosra... KOLOZSI LÁSZLÓ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KÍSÉRLET VAGY UJJGYAKORLAT

Tévéfilmek / 42. Magyar Filmszemle
2011.05.19.

A televíziónak készített filmek alkotói vagy azt gondolják, hogy a televízió a kísérletezés terepe, vagy azt, hogy a tévéfilm ujjgyakorlat. Vagy pedig, hogy a tévéfilm ad lehetőséget arra, hogy egy másik stílusban, egy másik műfajban is kipróbálják magukat. KOLOZSI LÁSZLÓ CIKKE. Tovább a cikkhez

MONDJAM VAGY MUTASSAM?

Kisjátékfilmek szekció / 42. Magyar Filmszemle
2011.05.17.

Bár a kisjátékfilm – éppen rövidsége miatt – könnyen teremt lehetőséget a kísérletezésre, az idei felhozatal alapján mégis inkább az elbeszélés módja a szembeötlőbb műfaji jellemző, semmint a filmes kifejezések újszerűsége. KŐHEGYI ILONA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ROSTÁN AKADTAK

Dokufilmek - Információs vetítések / 42. Magyar Filmszemle
2011.05.16.

A dokumentumfilm-versenyszekció zsűrijének kritikus megállapításai az információs és kiemelt információs vetítéseken bemutatott művekre is igazak, kivétel azonban akadt. RUPRECH DÁNIEL BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

SOKAT BESZÉLŐ FEJEK

Dokumentumfilmek - Verseny szekció / 42. Magyar Filmszemle
2011.05.15.

A dokumentumfilmek idei versenyszekciója a színvonalán keresztül tudott drámai erejű képet adni a magyar valóról. NAGY V. GERGŐ ÖSSZEFOGLALÓJA. Tovább a cikkhez

DOKU-DUMA

Szomjas György: Dumafilm / 42. Magyar Filmszemle
2011.05.12.

Szomjas György egyszer vetített Dumafilmjének bemutatója után az összes alkotó fölment a színpadra, kivéve a három szereplőt, akik közül kettő ugyan jelen volt a vetítésen, de mivel a harmadik távol maradt, ők sem hajoltak meg a közönség előtt. Érdekes utóirat került a film mögé. CSÁKI JUDIT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

HOGYAN TOVÁBB?

Kísérőprogramok a 42. Magyar Filmszemlén
2011.05.11.

Filmszemlére filmet nézni jár az ember, a kísérőprogramoknak tehát hálátlan szerep jut: mellékesen, épp csak arra járva vetnek rájuk pillantást a nézők. Nagyon ütős üzenetet kell tehát ahhoz hordozniuk, hogy megállítsanak. ZÖLDI ANNA BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

HARAKIRI

Pozsgai Zsolt: A föld szeretője / 42. Magyar Filmszemle
2011.05.10.

Zsolnay Vilmos és porcelángyára olyan hagyatéka a magyar kultúrának, mely joggal kívánkozik filmvászonra. 2010-ben Pécsett erre lehetőség is adódott az Európa Kulturális Fővárosa megtisztelő címnek és az ehhez kapcsolódó kulturális befektetéseknek köszönhetően. KŐHEGYI ILONA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

4 IN 1

Bodzsár-Bollók-Hajdu-Török: East Side Stories / 42. Magyar Filmszemle
2011.05.10.

A történelmi időre és a kulturális térre vonatkozó látszólagos szűkítés - „rendszerváltás”, „20 év”, „feldolgozás”, „east side” - felszabadítóan hatott az alkotókra: nem a rendszerváltás eseményeivel, inkább annak hatástörténetével foglalkoztak. SZEGŐ JÁNOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A 74-ES JÁRAT UTASAI

Vecsernyés János: Nyár utca, nem megy tovább / 42. Magyar Filmszemle
2011.05.09.

Erős atmoszférát teremtő, artisztikusan fényképezett, érett színészi alakításokban bővelkedő tévéfilmet forgatott Vecsernyés János Egressy Zoltán egyfelvonásos színművéből. Kis magyar és kelet-európai abszurd, lírai-meditatív felhangokkal. KOVÁCS DEZSŐ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez