MONDD, MIT ÉRLEL

Háy János: A Herner Ferike faterja / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2016.11.08.

A darab ontológiai szomorúságát alighanem a jeleneteket elválasztó zenei bejátszások, a Dobri Dániel által kínált két vonós fájdalmas futamai hivatottak kifejezni. Több van ebben pedig. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BOSSZÚRA BOSSZÚ

Shakespeare: A velencei kalmár / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2016.03.20.

Egy hónapon belül két helyen mutatták be A velencei kalmárt. Tovább a cikkhez

EGY MONDAT A TERRORIZMUSRÓL

Oleg Presznyakov – Vlagyimir Presznyakov: Terrorizmus / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2015.11.16.

Ez volt az a nap, amikor négy kritikus beragadt a Vörösmarty Színház liftjébe. Azért mesélem, mert aztán megnéztük a Terrorizmust, és én kicsit reménykedtem a liftben állva, hogy ez is az előadás része. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

BLAZSEK II LENYOMJA AZ ANGOLOKAT

Ábrahám Pál – Szilágyi László – Kellér Dezső – Harmath Imre: 3:1 a szerelem javára / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2014.12.09.

A magyarok, mint köztudomású, mindig győznek. Operettben főként. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

„NEM HÍZELEGTEM ELÉGGÉ?”

Bulgakov: Őfelsége komédiása / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2014.10.25.

Az előadás plakátja beszédes, mi több, fecsegő: egy darálóba felül bemegy a művész, alul kijön a darálthús. Szerencse vagy pech: Bagó Bertalan rendezése nem arról beszél, amiről a plakát. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LEHULL A LEPEL

Shakespeare: Lear király / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2014.01.20.

Bagó Bertalan rendezése a generációváltás problémáján keresztül szemléli a Lear királyt: a visszavonuló uralkodó tényleges hatalmát, teljes birodalmát készül szétosztani három lánya között. VARGA ANIKÓ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VIHARCSENDHÁBORÍTÁS

Shakespeare: A vihar / Katona József Színház, Kecskemét
2013.03.12.

A Caligula helytartója és a Bánk bán biztos kezű és biztos ízlésű rendezései után Bagó Bertalan harmadszor dolgozott a kecskeméti Katona összeszokott társulatával. Egy sikersorozat legfőbb ismérve azonban éppen az, hogy előbb-utóbb megszakad. LÉNÁRT ÁDÁM KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KERÜLGETÉS

Herczeg Ferenc: Bizánc / Székesfehérvári Vörösmarty Színház
2013.02.25.

Az uralkodás, a szabadság kérdéseit tárgyaló történelmi darabok iránt programos érdeklődést tanúsító rendező, Bagó Bertalan a Bizánccal a Székely János-színműhöz (Caligula helytartója, Kecskemét/Thália, 2011) jár a legközelebb, de dráma és színrevivők ezúttal elkerülték egymást. Tovább a cikkhez

ILYEN NINCS

Garaczi László: EMKE – Volt egyszer egy kávéház / Thália Színház
2012.10.08.

Garaczi László EMKE – Volt egyszer egy kávéház című darabját NEM írta meg, és ilyenformán tökéletesen működött együtt Bagó Bertalannal, aki NEM rendezte meg az előadást. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ARTÚR ÉS A TÉZISDRÁMA

Oleg és Vlagyimir Presznyakov: Csónak / Thália Színház, Új Stúdió
2012.02.02.

Budapesten nagyjából évente látni Presznyakov-bemutatót. A két fiatalember tagadhatatlanul termékeny és népszerű, szeretik őket fordítani, rendezni, játszani. Meglehetősen vegyes stílben. MOLNÁR ZSÓFI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez