GUILTY PLEASURE

Bocs, félrement! / Orlai Produkciós Iroda, Belvárosi Színház
2016.12.08.

Orlai Tibor előadásainak egy része a tuti siker receptje szerint készül, másik része pedig merész, kockázatos vállalás, a minden értelemben vett bukás lehetőségét megengedő bátor kísérletezés. Mielőtt megnéztem volna a Bocs, félrement! Tovább a cikkhez

NEM LEHETEK ÖNMAGAM NÉZŐJE

Beszélgetés Mészáros Sárával
2016.11.24.

Pécsett kezdett, Egerben vált ismert színésszé. A jelenleg kaposvári színésznő főszereplésével a közelmúltban mutatták be Háy János A halottember című előadását a Szkéné, az Ördögkatlan Produkció és a Nézőművészeti Kft produkciójában. Tovább a cikkhez

TÉPJEM SZÉT?

Brecht: A kaukázusi krétakör / Budapest Bábszínház
2016.10.17.

Vidovszky György Brecht példázatából kicsit hosszú, kicsit humortalan, de alapvetően komoly és közérthető ifjúsági előadást rendezett a Budapest Bábszínházban. ADORJÁNI PANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LE NEM GÖRDÜLT NYAKTILÓ

Dés Mihály–Kern András: Pesti barokk / Orlai Produkciós Iroda, Belvárosi Színház
2016.10.16.

A nyolcvanas évek Magyarországának, budapesti mindennapjainak és mindenéjszakáinak kicsinyített mása került színpadra. E kornak is volt „szűrt levegője”. Ami Dés Mihály Pesti barokk (2013) című regénye emlékjelen-szűrőjén fennmaradt, azt Kern András szűrte tovább mai színdarabbá. Tovább a cikkhez

KI TUDJA, MI A JÓ HÁZASSÁG TITKA?

Daniel Glattauer: Párterápia / Szentendrei Teátrum és Orlai Produkciós Iroda
2016.07.11.

A Párterápiát, az Orlai Produkció legújabb bemutatóját láttuk a festői Szentendrén, a városháza udvarán működő nyári színházban. PROICS LILLA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VILÁGOTTHON

Tánc a Szigeten / Sziget Fesztivál 2015
2015.08.24.

Még mielőtt újra felmerülne kérdésként, kell-e kortárs színház és tánc a zene szigetére, sietek leszögezni: az előadások zömmel kiálltak önmagukért és érdeklődőben sem volt hiány. KRÁLL CSABA CIKKE. Tovább a cikkhez

"ÉN MEG MÁR NEM VÁLTOZOM"

Beszélgetés Gothár Péterrel
2015.03.16.

Az alábbi interjú hosszú, és hosszú ideig készült. Kezdetben Gothár Péter kitüntetése, a Nemzet Művésze cím és életjáradék volt az apropó - és mire vége lett, már a független színházak kivéreztetéséről is kérdeznünk kellett. Meg arról, hogy miért nem csinál filmet. MARTON ÉVA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

CSAK FORGÁCSOK

Mészáros Máté: Hinoki / Trafó
2015.02.24.

Ezerféleképpen lehet közelíteni egy táncelőadáshoz, én most talán a legegyszerűbbet választom: azt keresem, kutatom, hol lelem meg a koreográfust a saját darabjában – a kézjegyét, a karakterét, a szándékait. Meglelem-e egyáltalán? KRÁLL CSABA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÖRDÖGE VAN

Bulgakov: A Mester és Margarita / Vígszínház
2014.10.26.

Nem árulok zsákbamacskát: ez bizony most nem jött össze. Az okokról azonban érdemes szólni, még akkor is, ha az előadás alapvetően és leginkább a miértre adott válasszal marad adós. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

PORONDGYAKORLATOK

Ultima Vez – Wim Vandekeybus: What the body does not remember / Trafó
2014.02.13.

A kortárs táncban néha csak nüanszokon múlik, hogy egy darabot üres, l’art pour l’art-szerű attrakciónak, vagy tartalmas, gondolatébresztő műnek érzékelünk. Az Ultima Vez hírnevét megalapozó, 1987-es Amire a test nem emlékezik esetében előbbi felé billen a mérleg nyelve. KRÁLL CSABA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez