EGYSZÓLAMÚ HIÁNY

Pál Adrienn / II. CinePécs Nemzetközi Filmfesztivál, 42. Magyar Filmszemle
2010.10.26.

Kevés olyan markáns szemléletű rendező akad a honi fiatalok között, mint Kocsis Ágnes. Második nagyfilmje, a Cannes-ban is elismert Pál Adrienn a korábbi munkák törekvéseit folytatja és teljesíti be. NAGY V. GERGŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÉRDEKES SORSOK, KÖZHELYES FILMEK

Dokumentumfilmek / CinePécs Nemzetközi Filmfesztivál 2010
2010.10.19.

A CinePécs ezúttal Közép-, Kelet- és Délkelet-Európa történelmére figyelt, s főként az identitás, a határok és a népek együttélésének problematikáját boncolgatta. A játék- és dokumentumfilmek mellett a Trieszti és a Verzió Filmfesztiválok anyagából is szemezgettek a szervezők. KŐHEGYI ILONA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MÚLTBÉLI VALÓSÁGOK

Íme a szocializmus! / II. CinePécs Nemzetközi Filmfesztivál
2010.10.17.

Noha a hetvenes-nyolcvanas évek magyar dokumentarizmusának legjobb művei régóta részét képezik a honi mozgókép-kánonnak, ismertségük aligha terjed túl a szűkebb szakma körén. A CinePécs szervezői egy vonatkozó blokkal és egy vitafórummal próbáltak változtatni ezen. NAGY V. GERGŐ BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

PÁRHUZAMOS FAMÍLIÁK

II. Cinepécs Nemzetközi Filmfesztivál 2010 / Versenyfilmek
2010.10.17.

Elvált szülők magányos egykéi, apjukat hiányoló tinik, kitagadott és elárult hozzátartozók – a pécsi filmfesztivál történetének talán legmagasabb színvonalú versenyprogramja főleg megtépázott családokra fókuszált. NAGY V. GERGŐ ÖSSZEFOGLALÓJA. Tovább a cikkhez

NÉMET PROFIZMUS

Német Filmnapok / CinePécs Nemzetközi Filmfesztivál 2010
2010.10.14.

A CinePécs Német Filmnapok keretében olyan friss német munkákat nézhettek meg a fesztivállátogatók, melyek nem kerülnek be a magyar moziforgalmazásba. Nagy kár, mert két gyöngyszemre is akadtam közöttük. KŐHEGYI ILONA ÖSSZEFOGLALÓJA. Tovább a cikkhez

FELNŐNI PINA BAUSCH-SAL

Pina Bausch: Álomtánc / CinePécs Nemzetközi Filmfesztivál 2010, BŐF 2010
2010.10.06.

Anna Linsel és Rainer Hoffmann nagyon finom, pontos és értő filmet készített. A szerzőpáros láthatóan értette Pina Bauscht, a munkáját, sőt még a táncot is. Hiába csak rövid időre tűnik fel a nagyszerű koreográfus, a film mégis róla és az ő módszeréről szól. KŐHEGYI ILONA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez