ÉS ANNA MEGINT A VONAT ALÁ VETI MAGÁT

Anna Karenina
2013.01.23.

Tolsztoj regénye – Tom Stoppard drámaírónak köszönhetően – színpadától megszabadult darabbá változik, melyet egyedül Joe Wright rendező lendületes kamerája képes kordában tartani. Hogy szükséges-e az újabb adaptáció, azt a feldolgozás módja még nem indokolja, a figyelmet azonban felkelti. Tovább a cikkhez

VÉGZET VAGY SZERENCSE?

Rosencrantz és Guildenstern halott / Szputnyik Hajózási Társaság, MU Színház
2011.12.14.

A tavasszal indított Antigoné-projekt után Gigor Attila és a Szputnyik társulata ismét együtt dolgozott. Rosencrantz és Guildenstern történetének klasszikussá vált feldolgozását továbbgondolva színházi léthelyzetekre és azok kétségbeejtő kilátástalanságára világítanak rá. KELEMEN ORSOLYA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

EGY ISMERŐS ISMERETLEN

Upor László: Majdnem véletlen
2010.09.19.

„Tom Stoppard fokozatos megközelítése” – a sejtelmes alcím jelentésére fény derül, mégis nehéz megállni, hogy ne asszociáljunk róla Stoppard és a hazai befogadó közeg viszonyára. Merthogy Upor László monográfiája egy Magyarországon jórészt ismeretlen szerzőt mutat be. URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez