NEKIK, RÓLUK, VELÜK

Mi a kortárs? / Stereo 5 Fesztivál, Trafó
2018.05.22.

A Stereo Akt által szervezett négypaneles konferencia két középső blokkjáról tudósítok: a részvétel és a dokumentarizmus amúgy se esik olyan messze egymástól. JÁSZAY TAMÁS BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

MINDIG A HIÁNYOKBÓL TUDOK ELINDULNI

Beszélgetés Tompa Andreával
2017.09.18.

A rózsa erős metafora. A nőiségé, az erőé, a hallgatásé, a törékenységé. Az egyszervolt kerté. A sub rosa a titoké. Ahogy Vilmos, az Omerta központi figurája látja, láttatja rózsáit, indítja el a történetszálakat, mondja új regényéről Tompa Andrea. MARTON ÉVA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Tompa Andrea

GÁTÁ

Tompa Andrea: Omerta
2017.09.15.

Négy, jóvátehetetlenül személyes belső térben hangzik el Tompa Andrea regényének négy belső monológja, amit semmiféle külső nézőpont nem old fel: annyit „látunk”, amennyit ők látnak és értelmezni képesek a körülöttük zajló politikai-társadalmi folyamatokból. SIPOS BALÁZS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

JOGSÉRTÉSEK, NOVELLÁKBAN

Tíz igaz történet 2.
2016.06.20.

A Libri Kiadó másodszor jelentet meg kis kötetet az Amnesty Internationallal közösen; a koncepció az, hogy a jogtiprásokat az egész világon figyelemmel kísérő Amnesty egy-egy konkrét történetet ad „alapanyagként” kiváló íróknak, akik rövid szövegekben (leggyakrabban novellákban) reflektálnak ezekre. Tovább a cikkhez

„HALLGASS EL! NEM FOGUNK”

Tiltakozás és szolidaritás
2015.04.08.

A Színházi Kritikusok Céhe Csáki Juditot jelölte a POSZT zsűrijébe, ám a fesztivál tulajdonosai ezt nem fogadták el. Négy kritikus hallgatással tiltakozik. Tovább a cikkhez

INTIM, DE NEM BARÁTI

Textúra 2014 – Szépművészeti Múzeum
2014.09.28.

A melegvizet nem kell feltalálni, avagy minden remek ötlet közkincs: az egy évvel ezelőtti Ganymed Goes Europe nyomán készült Textúra 2014 című produkció a Szépművészetiben előre vetíti sorozat-jellegét. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VÉGTELEN TÖRTÉNET

VII. Ördögkatlan Fesztivál
2014.08.13.

Az Ördögkatlan Fesztivál első látásra, a megnyitón ülve minden évben ugyanolyannak tűnik, de mégis más, a megszokott elemek mellett hozza a gyönyörködtető változatosságot és a meglepetéseket, ha másképp nem is, hát az ördögi időjárás vonatkozásában. OROSZLÁN ANIKÓ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

BEDTIME HORROR

Bölcsődal, avagy mint erdőben a vadnyom / Kaposvári Egyetem, Zsámbéki Színházi Bázis
2012.10.02.

Szappannal szájat mosatnak velünk, ha szóvá tesszük, hogyan jelenik meg a „család” elvont ideája a valóságban – finoman szólva – a maga tökéletlenségében. Ma nem a gyerekbántalmazás illetlen, hanem ha valaki beszélni akar róla. HERCZOG NOÉMI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HARMINCNYOLCSZOR EGY MONDAT A ZSARNOKSÁGRÓL

Tompa Andrea: A hóhér háza
2010.07.22.

„Történetek az Aranykorból” – nevezi meg keserű iróniával időkeretét a regény. A periódus, melyben egy középiskolás lány felnőtté érik, az utolsó fejezet címét is adó ’89 karácsonyának napjaiban ér véget. Romániában. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Kalligram, Tompa Andrea