ELŐADÁSOK TÖRTÉNETE: SZÍNHÁZTÖRTÉNET

Földes Anna: Ősbemutató után – Kortárs magyar drámák sorsa
2015.09.01.

A huszadik század jó néhány magyar drámájának előadástörténetéről szól Földes Anna új kötete. Kritikus kérdések sorozatát veti föl a válogatás, viszont lenyűgöző a szemtanú hitelessége. KARSAI GYÖRGY KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A KONCZ-SZENZUS

2014.01.16.

Ha Magyarország mai miniszterelnöke valaha majd a pokol tüzén fog égni, annak az lesz az egyik oka, hogy valami nyikhaj 2013 decemberében Dávid-csillagot rajzolt egy plakáton Koncz Zsuzsa arcára. Mert úgy érezte, hogy megteheti. FÁBRI PÉTER ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A LYUKAS ZÁSZLÓTÓL ISTVÁNIG

Szörényi Levente – Bródy János: István, a király / 4. Kolozsvári Magyar Napok
2013.09.05.

Valahogy úgy járt el Zsuráfszky Zoltán az István, a király színrevitelével, mint a mesebeli okos leány: akart is valami újat, meg nem is, változtatott is az eddig jól bevált koreográfián, meg nem is, új koncepció volt is, meg nem is. KÖLLŐ KATA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

SEMMI TŰZIJÁTÉK

Szörényi – Bródy: István, a király / Szegedi Szabadtéri Játékok 2013
2013.08.24.

Augusztus 20-án Szegeden elmaradt az ilyenkor szokásos, kötelező tűzijáték. Rögtön egymás után kétszer is. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FÉRFIÉNEK

Szörényi–Bródy–Sarkadi–Ivánka: Kőműves Kelemen / Zikkurat Színpadi Ügynökség – RaM Colosseum
2013.06.27.

Ilyen előadásokról tulajdonképpen nem kell mondani semmit. Merthogy magától értetődik az egész. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A KÉPZELET MARAD

Tolcsvay László – Müller Péter – Bródy János: Doctor Herz / Katona József Színház, Kecskemét
2012.12.09.

Egy musical életkorán és időszerűségén töprengeni lényegtévesztő dolognak látszik, de nem mi tehetünk róla, hogy az idén (és még egy darabig) mindent másképp hallunk. IBOS ÉVA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

TURISTÁK BÁRHOL

Szörényi Levente – Bródy János: István, a király / Szegedi Szabadtéri Játékok 2008 és 2009
2008.12.25.

Egy szakrális szemétdombon álló világbitófa tövében, színészek nélkül, lestrapált hangokkal adták elő a Jézus Krisztus Szupersztárosított rockoperát. Az élmény a tévé előtt és a Dóm téren ülve is azonos. PAPP TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez