SZIMPLÁN DUPLÁN

Csehov: Három nővér / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2017.01.09.

Kevéssel az előadás vége előtt szép képben áll össze a nővérek csoportja: Olga, Mása, Irina és mögöttük kuporgó ifjúkori énjeik néznek eltökélten, illetve meggyötörten, szomorúan felém – én pedig meglehetősen tanácstalanul nézek vissza rájuk. URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EGY CSEPP 56

Mihály Tamás – Horváth Péter – Pintér Tamás: 56 csepp vér / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2016.10.25.

Bár hangosabb és mozgalmasabb, mint egy átlagos kötelező ünnepség, csak az 56 csepp vérre hagyatkozva meglehetősen vérszegény tényanyagot kap ötvenhatról a megúszásra játszó egyszeri általános és középiskolás. De kell-e vajon ennél több? PAPP TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÉS MÁR SENKI SEM

Tracy Letts: Augusztus Oklahomában / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2016.04.12.

Végy némi Három nővér-utánérzést, egy csipetnyi görög mitológiai reminiszcenciát, tedd mindezt drámaírói mérlegedre, jól számítsd ki a fordulatokat, helyezd mindezt az amerikai Délre, majd gyúrd össze egy darabbá. PAPP TÍMEA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

SZEGÉNYSZÍNÉSZ

Shakespeare: Hamlet / Vörösmarty Színház
2015.05.10.

Izgalmasnak látszott a székesfehérvári Hamlet szereposztása: azt sugallta, hogy Szikora János rendező valami nagyon markáns értelmezéssel áll elő. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A TUTI RECEPT

My fair lady / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2014.03.24.

Ha egy musical színpadra állításánál a rendezőnek nincs jó ötlete, akkor logikus és szükségszerű lépés, hogy kinyissa a nagy könyvet és elolvassa benne a tuti receptet. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

PIANO ÉS FORTE

Beszélgetés Horváth Csabával
2013.02.07.

„Én nem azt mondom, hogy kussolni kell. Engem nagyon is érdekel, hogy a kollégák mit mondanak, de csak abban az esetben, ha az nem csak őróluk szól.” KRÁLL CSABA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

MÉGIS JÓ A PISZTÁCIA?

Richard Wagner: A bolygó hollandi / Magyar Állami Operaház
2013.01.27.

Mélyen gyökerező és megokolt idegenkedéssel készültem az új operaházi Bolygó hollandi-produkcióra. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FELEMÁS BÚCSÚ

Thomas Mann: A varázshegy / Új Színház
2012.02.14.

A varázshegyet színre vinni kábé olyan, mintha valaki a tengert akarná kiskanállal átkanalazni egy méretes tálba. Szikora Jánost mindig is vonzották a megmászhatatlan hegycsúcsok. Felemás produkcióval búcsúzott a Márta-éra az Új Színházban. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TARTÓS HAVAZÁS

Agatha Christie: Az egérfogó / Thália Színház
2012.01.15.

A drámairodalom ugyan telis-tele van gyilkossági esetekkel, ám a klasszikus krimi mégis egészen sajátos altípus a színpadon. Nehéz és sokszor egyenesen lenézett zsáner, de ha egyszer beüt, le sem lehet robbantani a műsorról. LÁSZLÓ FERENC CIKKE. Tovább a cikkhez

HOL A MOBILOM?

Márta István: Csodálatos mobilvilág / Új Színház, BŐF 2010
2010.10.12.

Volt idő e tájékon, amikor a sorok között olvasás képessége a túlélés zálogát jelentette. Akik ilyen irányú képességeiket egykor vezércikkeken edzették, joggal fognak gyanút, ha egy premier kapcsán az alkotók azt hangsúlyozzák, hogy az utolsó percig kísérleteznek. GÖRÖMBEY G. SZILÁRD CIKKE. Tovább a cikkhez