EMÁNUEL, A BORBÉLY

Pierre-Augustin Caron de Beumarchais: Figaro házassága / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2016.12.16.

A grófi palota nagytermének három oldalán mennyezetig rügyeznek az elejtett agancsosok trófeái. Aki itt lakik, az már sok bakot lőtt életében. Meglehet, tanúi leszünk egy újabb akciónak? GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EGY MONDAT A TERRORIZMUSRÓL

Oleg Presznyakov – Vlagyimir Presznyakov: Terrorizmus / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2015.11.16.

Ez volt az a nap, amikor négy kritikus beragadt a Vörösmarty Színház liftjébe. Azért mesélem, mert aztán megnéztük a Terrorizmust, és én kicsit reménykedtem a liftben állva, hogy ez is az előadás része. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

NAGYESTÉLYIS BALLADA

Federico García Lorca: Vérnász / Székesfehérvári Vörösmarty Színház
2015.02.16.

Amióta García Lorcát színpadra teszik, minden rendező a duendét keresi. Keresik, keresik és keresik – s csak ritkán találják. KRÁLL CSABA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

FALON INNEN ÉS TÚL

Dosztojevszkij: A félkegyelmű / Székesfehérvári Vörösmarty Színház
2014.11.30.

Az első felvonás végén a Rogozsint játszó László Zsolt áttöri a hátsó falat. Kicsiny, szakrális tér nyílik meg előttünk, és nincs más választásunk, mint hogy közelebbről megismerkedjünk vele - lévén, hogy csak ezen keresztül lehet kijutni a büfébe. URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ZENEÓRÁK DZSUGASVILIVEL

David Pownall: Mesterkurzus / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2014.02.11.

Művészet és hatalom viszonya persze örök színházi téma. Ám a művészek és a diktátorok valóságos csörtéi tragikomikus helyzeteket szülhetnek. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FORRADALMI LÁTLELET

Stanislawa Przybyszewska: A Danton-ügy / Stúdió „K”
2010.03.11.

Politika és manipuláció, kenőpénz és terrorveszély, lobbik és korrupció, a jelen bűnei és nyolcvankilenc örökösei népesítik be a Stúdió „K” összes tereit A Danton-ügy magyarországi ősbemutatóján. Akinek nem inge, nem fogja magára venni, a többiek meg úgysem jönnek el. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez