PETER BROOK KISÉTÁLT

Egy varázsfuvola / Bouffes du Nord, Párizs
2011.02.01.

Mozart ma így játszaná A varázsfuvolát, állítja Peter Brook, amikor a Bouffes du Nord üres terében hét énekessel és egy zongorával átszerkeszti, átírja az operát, hogy ebben a letisztított szerkezetben meglássuk és meghalljuk a zenét. JÁKFALVI MAGDOLNA ELEMZÉSE. Tovább a cikkhez

VILÁGÍTÓTORNYOT ÁLLÍTANI

Théatre du Soleil: Les naufragés du Fol Espoir / Párizs
2011.01.17.

Ariane Mnouchkine filmet forgat, nagyszabású, pátosszal teli politikai alkotást, mely a későromantika emberképét és a korai parlamenti demokrácia eszmerendszerét megidézve a liberté, az égalité és a fraternité történetté fogalmazott jeleneteit veszi képkockákra. JÁKFALVI MAGDOLNA ELEMZÉSE. Tovább a cikkhez

ÁTJÁRÓBAN

Jon Fosse: Őszi álom / Théâtre de la Ville, Párizs
2010.12.14.

A Louvre Patrice Chéreau színház- és filmrendezőnek ajánlja fel termeit szabad kreációra. A Louvre – a Tate és a Neues Museum mintájára – kinyitja kapuit a kortárs alkotók előtt, hogy a társművészet párbeszédre késztesse a múzeum halott terét. JÁKFALVI MAGDOLNA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

PÁRBESZÉD ÉS ANALÍZIS

Lucinda Childs: Dance / Tanzquartier, Bécs
2010.11.18.

Egy 1979-es keltezésű amerikai minimalista táncmű 2009-es felújításának európai premierje Bécsben. Organizátor: Lucinda Childs. A mű hiperbonyolult címe: Tánc. Első komment: amikor az idő vasfoga kicsorbul. KRÁLL CSABA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

SEMMI BRAVÓ

Shakespeare: Othello / Schaubühne, Berlin
2010.10.24.

Vajon mi veszélyezteti az első sorban ülők ruházatát? Miért van szükség az átlátszó műanyag takarókra? Biztos fröcskölni fog a vér, gondolom, míg izgatottan várom az előadás kezdetét – Shakespeare Othellóját játsszák a Schaubühnén, Thomas Ostermeier rendezésében. MARSALKÓ ESZTER KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

„A MŰVÉSZET HOSSZÚ, AZ ÉLET RÖVID”

Poppea megkoronázása - Zenés színházi kísérlet Monteverdi nyomán / Thalia Theater Hamburg
2010.10.07.

Az operaműfaj nem megoldásra váró probléma, állítja a budapesti születésű David Marton rendező. A hamburgi Thalia Theaterben bemutatott Poppea megkoronázása nem is megoldási kísérlet Monteverdi operájának műfaji avíttságtól mentes színrevitelére. Kísérletnek viszont kísérlet. Tovább a cikkhez

APÁCA? INKÁBB SHOW!

Alan Menkel: Sister Act / Palladium Theatre, London
2010.09.14.

A Broadway-musicalek receptje nem túl bonyolult: könnyen követhető cselekmény, hétköznapi érzelmek, mindenki számára felfogható üzenet, viszonylag sablonos szerepek. Épp ettől lesz a musical lényege a par excellence előadás: itt nincs mese, tudni kell énekelni és táncolni. OROSZLÁN ANIKÓ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

HÍD AZ ÖRÖKKÉVALÓSÁGON ÁT

Sam Mendes Shakespeare-rendezései a Bridge Projectben / Old Vic Theatre, London
2010.08.29.

A Sam Mendes nevével fémjelzett Bridge Project második éve futó programjának célja, hogy brit és amerikai színészek klasszikus darabokkal turnézzák körbe a világot, hidat emelve kultúrák és országok között. OROSZLÁN ANIKÓ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

JÉGHIDEG ANGYAL

Alban Berg: Lulu / Salzburgi Ünnepi Játékok 2010
2010.08.23.

Vera Nemirova rendezése, a díszlettervező Daniel Richter hathatós közreműködésével, semmi mást nem tesz, mint a végletekig absztrahálja az opera történetét, szimbólumokkal zsúfolja tele a színpadot, és minden női empátiát megtagad Lulutól. PAPP TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A PIROS RUHÁS NŐ

Gluck: Orfeo ed Euridice / Salzburgi Ünnepi Játékok 2010
2010.08.10.

Amikor mostanában Gluck Orfeo ed Euridice operájának 1762-es bécsi változatát játsszák, választ kell tudni adni Eurüdikének a Che fiero momento áriában feltett kérdésére: miért térjen vissza az asszony az elíziumi boldogságból? JÁKFALVI MAGDOLNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez