TÜKRÖK ÁLTAL

Daniel Kehlmann: El kellett volna menned
2018.07.30.

Nem a műfaj teszi az irodalmat, tudjuk jól. Még a szórakoztatót sem. Bár tény: haikuból vagy szonettből nehéz lenne lektűrt írni, viszont a ponyva bármilyen műfaja és fogása irodalmi értékké emelhető. Tovább a cikkhez

HOL NEM VOLT

Daniel Kehlmann: Tyll
2018.05.29.

Daniel Kehlmann elbeszél egy történetet, ugyanakkor, mint rutinos regényíró, tudatában van annak, hogy a történetek elbeszélhetetlenek. Hát még a történelemben gyökerező történetek. A regény főhőse történelmi személy, cselekménye valóságos esemény, hátterei létezőek. Tovább a cikkhez

„AZ INTELLEKTUÁLIS RADIKALIZMUS ÉRDEKESEBB”

Beszélgetés Daniel Kehlmann-nal
2018.04.26.

Kisfiús mosoly, érdeklődő szempár, mintha régről ismernénk egymást, úgy üdvözöl. Tovább a cikkhez

VÉGE…?

Daniel Kehlmann: Rosalie elmegy meghalni / Manna Produkció (a Stúdió K-ban)
2016.07.27.

Ha nem is a rövid darab közepén, de akkor hangzik el a címbeli kérdés, amikor még sok van hátra. A road movie-nak nevezett novella-adaptáció az út vége felé mutat, mégsem horizontális, hanem vertikális színház. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SE VAK, SE VAKMERŐ

Én és Kaminski
2016.04.17.

Tudtam, hogy jön a megfilmesítése, mégsem olvastam újra Daniel Kehlmann regényét. Azért sem, mert azt akartam, hogy Wolfgang Becker, a Good bye, Lenin rendezője győzzön meg arról, hogy mekkorát tévedtem anno. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AZ ILLUZIONISTA

Daniel Kehlmann: Hírnév
2010.01.05.

„A könyvolvasás nem szakma” – mondja az egyik elbeszélő apja, és mondja majd ez az elbeszélő is az ő gyerekeinek. Kehlmannt olvasni azonban nem hétköznapi tevékenység. Profi olvasót kíván – vagy abszolút amatőrt. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez