„EGYMÁSSAL SZEMBENI FELADAT A SZABADSÁG TELJES MEGHAGYÁSA”

Interjú Sardar Tagirovskyval
2016.05.12.

Módszer vagy spontaneitás? Milyen a jó politikai színház? Mi is az a színész-tréning? Milyen a jó és milyen a rossz interaktivitás? Sardar Tagirovskyval beszélgettünk. HUTVÁGNER ÉVA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

ELMONDTAM MINDENT MÁR SZÁZSZOR

Törőcsik Mari nyolcvan éves
2015.11.17.

A hallban Maár Gyula hatalmas arcképe, rajta a dátumok: 1934-2013. Nem a falon, hanem az ajtónak támasztva, mintha most tette volna oda valaki. „Az egyetlen férfi volt az életemben, akin nem tudtam átlépni. Értsd, ahogy érted.” CSÁKI JUDIT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

NEVEK BŰVÖLETÉBEN

Madách Nemzetközi Színházi Találkozó 2015 / Nemzeti Színház, Budapesti Tavaszi Fesztivál
2015.06.04.

A nagy neveket felvonultató előadásokat nézve azt éreztem, hogy azok tíz-húsz-negyven évvel visszaröpítettek az időben, s egy régmúlt színházi világba kerültem. NÁNAY ISTVÁN ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

OROSZOK ÉS NEM OROSZOK

Madách Nemzetközi Színházi találkozó / Nemzeti Színház, Budapesti Tavaszi Fesztivál
2014.06.03.

„Az a célunk, hogy Magyarország felkerüljön a nemzetközi színházi találkozók térképére” – mondta Vidnyánszky Attila a MITEM beharangozóján. Vajon mi teljesült e programból? NÁNAY ISTVÁN ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

SZÓ, SZÓ, SZÓ

Marguerite Duras: Naphosszat a fákon / Csiky Gergely Színház, Kaposvár
2009.11.26.

Amiért mindenki drukkolt, megtörtént: Törőcsik Mari visszajött, látott és győzött. A baj, hogy Anatolij Vasziljev kaposvári rendezése kapcsán más örömteli eseményről nemigen tudunk beszámolni. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez