„MEGCSINÁLNÁM AZ ÖSSZES DARABJÁT”

Zsótér Sándor a Meggyeskertről
2013.10.20.

Nemrégiben mutatták be az Örkény Színházban Csehov Meggyeskert című darabját Zsótér Sándor rendezésében. A beszélgetés még a bemutató előtt készült. CSÁKI JUDIT INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

A BÉCSI SZEIZMOGRÁF

Konferencia - 125 éves a Burgtheater, 1. rész.
2013.10.13.

„Das Haus am Ring”, a körúti épület, a bécsi Burgtheater Universitätsringen lévő palotája 125 éves. Nem a Burgtheater ünnepli tehát 2013-ban a születésnapját, hanem a körúti épület. A Burgtheater, amely nevét a Burgról, a várról, a Habsburgok rezidenciájáról kapta, jóval régebbi. Tovább a cikkhez

AZ APPARÁTUS HATALMA

A Német Szövetségi Külügyminisztérium Látogatói Programja az 50. berlini Színházi Találkozón
2013.07.31.

Színház és mozi egymás ellen vívott küzdelméből eddig inkább az utóbbi került ki győztesen. Talán jobb is, ha az előbbi inkább a ritmussal, a térrel, és a színészi jelenlét közvetlenségével foglalatoskodik. KRICSFALUSI BEATRIX BESZÁMOLÓJA, 3. RÉSZ. Tovább a cikkhez

ÁLLNI A TEHERHAJÓ ELŐTT

Beszélgetés Kerekes Évával / Színikritikusok Díja 2012
2012.08.29.

Kerekes Éva két kategóriában is a Színikritikusok Díjának jelöltje: Elfriede Jelinek Zsótér Sándor rendezte Nóra-átiratában főszereplőként, Ascher Tamás Peer Gynt-előadásának Asejaként mint mellékszereplő. RICK ZSÓFI INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

KEREKES ÉVA, A ZÖLDRUHÁS NŐ

Elfriede Jelinek: Mi történt, miután Nóra elhagyta a férjét, avagy a társaságok támaszai / Örkény Színház
2012.02.01.

Szalay László azt írja Vörösmartynak egy levelében, hogy a férfinak három nőre van szüksége: a feleségére, a szeretőjére és a reménytelen szerelemre. Jelinek három Nórát ír, a feleséget, a kurvát és a munkásnőt. Zsótér Sándor rendezésében mindezt a negyedik, Kerekes Éva mutatja meg. Tovább a cikkhez

JELINEK MINT JEL

Vadászünnep és B-közép, avagy Jelinekkel a rasszizmus ellen! / PanoDráma Fesztivál, Trafó
2010.03.16.

A rasszizmus ellenes rendezvények sajátos deficitje, hogy a résztvevők általában mind antirasszisták, akiket nem kell meggyőzni a rasszizmus, a rasszista gondolkodás és szemlélet tarthatatlanságáról, haszontalan káráról. SZEGŐ JÁNOS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

HATÁR-ESET

Elfriede Jelinek: Rechnitz – Az öldöklő angyal / Münchner Kammerspiele, Thália Színház, BŐF 2009
2009.10.18.

A müncheni Kammerspiele vendégjátéka nem hagyott kétséget afelől, hogy a nyelv a szó legszorosabb értelmében is tud fegyverként működni: az előadás - mint egy szűnni nem akaró ágyúzás - két órás, kíméletlen és megszakítatlan nyelvzuhatagban részesítette a közönséget. BÁN ZSÓFIA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez