ANYA ÉS FIA

Forgách András: Élő kötet nem marad
2015.12.13.

Sántha Józsefet a leginkább mértékadó irodalomkritikusok között tartom számon, de ez a magas polc sem jelent egyetértési kötelezettséget. Forgách András könyvéről más a véleményem, mint az övé, s talán érdekelheti a Revizor közönségét, ha közvetlen polémia nélkül elmondom, hogy miért. Tovább a cikkhez

LÓLÉPÉSBEN KÖZLEKEDEM

Beszélgetés Monori Lilivel
2015.09.08.

Sorozatunkban a Színikritikusok díjának idei várományosait szólaltatjuk meg. A Katona József Színházban bemutatott Faust előadásban nyolc szerepet, többek között az Ősanyát, a Föld szellemét, a Gondot alakító Monori Lilit kérdeztük kőszínházról, független színházi létről. MARTON ÉVA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

A NEMZETI NYOMOR

Magyarország 2011 / 43. Magyar Filmszemle
2012.02.05.

A fapados 43. Magyar Filmszemle megnyitója – 11 rendező rövidfilmje 2011 Magyarországáról – jelentős, fölemelő esemény volt. RADNÓTI SÁNDOR ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

EGYMÁSRANÉZVE ÉS SZEMBENÉZVE

Színház és forradalom / Vígszínház
2011.11.17.

A Vígszínház a Magyar dráma napján Galgóczi Erzsébet szövegével emlékezett fel nem dolgozott, traumával telített múltunkra. Október 23-án ezt a megértve kérdező, mélyen empatikus attitűdöt ismét az ötvenes évek történeteire, azok kemény hatásmechanizmusaira irányítja. JÁKFALVI MAGDOLNA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

KÉT DIMENZIÓ

Federico Fellini: Cabiria éjszakái / Karinthy Színház
2010.10.05.

Mészáros Mártát Fellini Cabiria éjszakái című filmjéből a fekete-fehér nosztalgia ragadta meg a leginkább: a füstös-ködös (neo)realizmus és az ezen átderengő líraiság. A naiv utcalány története vázlat marad az előadás látványvilágban megképzett hangulata mellett. MIKLÓS MELÁNIA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

BESÚGÓ-E VAGY?

Mészáros Márta: Utolsó jelentés Annáról / 41. Magyar Filmszemle
2009.10.15.

Befér-e két feles közé a XX. század? Megdugják-e Kováts Adélt a fának döntve? Rá fog-e gyújtani Cserhalmi György? Fog-e kiabálni Eszenyi Enikő? Ezekkel a kérdésekkel ültem le megnézni Mészáros Márta új filmjét. TOROCZKAY ANDRÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez