FELNÉGYELNI SEM LEHET

Örkény István: Tóték
2018.11.05.

Jó pár diétás szezon után, már nagyon várták a szegediek az új színházvezetés évadnyitó előadását, és nem csalódtak. A Tóték című előadás nem kevesebbet állít, mint hogy ami velünk történik, arról mi tehetünk, s ha engedjük a szörnyet nagyra nőni, felfal bennünket. IBOS ÉVA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

CHERCHEZ LA KAZAMATA

Papp András – Térey János: Kazamaták / Szegedi Nemzeti Színház
2018.04.26.

A Kazamaták nem illeszthető be a forradalmár-/ellenforradalmár-értelmezések egyik csoportjába sem, még csak nem is az egyikre vagy a másikra adott reflexióról, paródiáról van szó. KÉRCHY VERA ELEMZÉSE. Tovább a cikkhez

ÖLNI VAGY ÖLELNI?

Peter Shaffer: Amadeus / Szegedi Nemzeti Színház
2018.02.27.

„Ölni, ölelni:/ Összerímel. S aki szívből szeret/ Akár össze is vétheti a kettőt”, írja a Mozart-kortárs Kleist a Pentheszileiában az amazonkirálynő Akhilleusz iránt érzett gyilkos szerelme kapcsán. KÉRCHY VERA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KELL, HOGY SÍRJ, ARGENTÍNA

Webber – Rice: Evita / Budapesti Nyári Fesztivál
2016.07.18.

Újra diadalmasan tért vissza a Margitszigetre az Evita. Andrew Lloyd Webber zenéjén nem fog az idő, az argentin elnökfeleség történetének többértelműsége pedig máig képes minket zavarba ejteni. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MESE FOUCAULT-RÓL, MOZARTRÓL ÉS A SZÍVÓSZÁLRÓL

Mozart: A varázsfuvola / Thália Színház, Armel Operafesztivál 2015
2015.07.02.

Alföldi Róbert Varázsfuvola rendezésében a tapsrendben Papageno az utolsó. Ez a hangsúlyos gesztus lezárja, miközben újranyitja az értelmezés labirintusát. Egy buffo bariton lesz az este hőse, miközben tenor és szoprán szerelmek támadnak körülöttünk. Kizökkent a világ? JÁKFALVI MAGDOLNA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

BÁTORSÁGPRÓBA

II. THEALTER U21 Plusz, Szeged
2012.10.24.

Négy nap négy előadásáról számolok be a szegedi Thealter októberi, idén második születésnapját ünneplő kistestvérén, az U21 Plusz Fesztiválon látottak közül. Nem a Régi Zsinagóga hűvöse volt a fő ok, hogy mindegyik fináléba beleborzongtam. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

VESZTES SZABADSÁGHARCOSOK

Umberto Giordano: Andrea Chénier / Armel Operaverseny 2012
2012.10.15.

Látvány és mozgás, no meg nem kevés irónia színezi a szegedi Andrea Chénier bemutatóját, amely az Armel Operaverseny nyitó darabja volt. IBOS ÉVA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KIKOCKÁZVA

Csehov: Három nővér / Szegedi Nemzeti Színház
2011.05.12.

A csehovi dráma mindenkori ellentmondása, hogy bármi, ami a színpadon izgalmas lehetne, az a színfalak mögött zajlik, így a szegedi Három nővérnek is szembe kell néznie a kockázattal: a darab akkor jó, ha néző is unatkozik, de ha a néző unatkozik, akkor mégse jó a darab. LÉNÁRT ÁDÁM KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZÍVEN TALÁLVA

Liszt Ferenc: Don Sanche, avagy a szerelem kastélya / Szegedi Nemzeti Színház, Budapesti Tavaszi Fesztivál 2011
2011.04.05.

Akárcsak tavaly, úgy idén is Szegedről érkezett a fesztivál legszórakoztatóbb operaelőadása. Az Ory grófja nyomában ezúttal Liszt egyetlen, s hozzá gyermekkori operája aratott zajos sikert – Anger Ferenc rendezésében, Pál Tamás vezénylete alatt. LÁSZLÓ FERENC CIKKE. Tovább a cikkhez

VIRÁGOT VIOLETTÁNAK

Verdi: Traviata / Armel Operaverseny és Fesztivál 2010
2010.11.14.

A vendéglátó Szegedi Nemzeti Színház idén ismét elkészítette a maga versenyprodukcióját. Juronics Tamás Giuseppe Verdi Traviata című lakberendezési magazinját állította színpadra. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA. Tovább a cikkhez