DIONÜSZOSZ A NIGHTCLUBBAN

Euripidész: Bakkhánsnők / Miskolci Nemzeti Színház
2016.11.15.

Látványos akció és veretes dikció kényes egyensúlyát hozza létre Szőcs Artur a miskolci társulattal, amikor Euripidész ma is érvényes gondolatait egy futófényekkel dekorált lebujban mondatja el. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZÍVUNK, DE LEGALÁBB ZENÉVEL, TÁNCCAL

Kovács Dániel – Vinnai András: Virágos Magyarország / Katona József Színház
2013.02.04.

Az ifjú alkotók a mostanság oly gyakran hangoztatott „operettország” kifejezést szó szerint véve e „habkönnyű” műfaj kódrendszerén keresztül igyekeztek megmutatni a jelen Magyarországának társadalmi és politikai problémáit. KRICSFALUSI BEATRIX KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SÉTA, KÖNYVVEL A ZSEBBEN

Kovács Dániel – Batár Zsolt: Szecessziós Budapest
2012.12.03.

Hosszú évek után megint divatba jött a séta. Ingyen van – és lassacskán ez nem is elhanyagolható szempont. Manapság pedig már nem csak úgy, céltalanul lődörgünk, sétafikálunk - ha már útra kelünk, tudatosan gyűjtjük az élményeket. ZÖLDI ANNA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

FOLYT VÉR, FOLYT KÖNNY, FOLYT. KÖV.

A Gondnokság I. / Katona József Színház
2011.11.30.

Fokozott érdeklődés övezi a Katona nyolcrészesre tervezett szituációs komédiáját, de a háttérben, mint mindig, ennél többről van szó. A rejtélyes megnevezés: földalatti szupertitkos csoport A Gondnokság hőseire és az előadás alkotóira egyaránt vonatkozik. LÉNÁRT ÁDÁM ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ÁSÓ, KAPA

Ez most már az? / Zsámbéki Színházi Bázis 2011
2011.08.15.

Telihold közeli állapot, csillagos ég. Ki tömény alkohollal védekezik a hűvös éjszaka ellen, ki erős illatfelhővel riogatja a bogarakat, és... Nekünk így indul a színlapon beharangozott „szürreális horror-krimi”. MOLNÁR ZSÓFI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ON THE ROAD

Dorota Masłowska: Két lengyelül beszélő szegény román / Kamra
2010.11.09.

A kortárs világdráma lomhán működő futószalagjáról ismét legördült egy félkész termék. A hazai ősbemutató révén tetszetősen semmitmondó csomagolást kapott, amitől nem lett jobb, de rosszabb sem. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZERESSÜK EGYMÁST, GYEREKEK

Calderón: Az élet álom / Kamra
2010.02.28.

Jó kis színház. Mindhárom szó fontos. Igazán jó, s attól jó, hogy egyszeri, eleven színházként jeleníti meg, aminek a színműből megkegyelmezett. Ám ahhoz kevés, hogy maradandóan mély élménnyé váljék. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

UTCAZAJ

Goldoni: Terecske / Szputnyik Hajózási Társaság – Modern Színház- és Viselkedéskutató Intézet – Labor, Zsámbéki Színházi Bázis 2009
2009.08.04.

Kergetőznek, dulakodnak, pofozkodnak, szerelmeskednek – szenvedélyesen élik az életüket Goldoni perlekedő figurái a Kovács Dániel rendezte zsámbéki előadásban. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez