TÖRTÉNELMI OLVASÓKÖNYV

Kertész Lilly - Fábri Péter: Látogatók / Egri Gárdonyi Géza Színház, XXI. Stúdiószínházi Fesztivál
2011.04.05.

A Blaskó Balázs rendezte Látogatók modern formanyelvvel dicsekedhet, ám az előadás hasonló nyomot hagyna akkor is, ha a társulat – a pantomim és a stilizálás eszköze helyett – a színészek hangjával kísért diaképekkel vagy tánclépésekben adná elő a holokauszt-történetet. RÁDAI ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

„EZ ALKAT KÉRDÉSE”

Beszélgetés Csizmadia Tiborral
2011.03.21.

Tízéves igazgatása alatt az ország egyik legjobb társulata lett az egri, most mégis gyanúsítgatások közepette távozik a színház éléről. Csizmadia Tibor ennek ellenére nyugodt, nem érzi magát sértve, és azt mondja, a Prolik mindenképp ott lesz a POSZT-on. NAGY GERGELY MIKLÓS INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

AZ UTOLSÓ MODERNKORI OLYMPIA

Molnár Ferenc: Olympia / Gárdonyi Géza Színház, Eger
2011.03.16.

Ahogyan le szokás választani a szerzőt a narrátorról, úgy kellene függetleníteni a kiábrándult színészt az alázatosan megformált szereptől, és a leköszönő igazgatót a tevékeny rendezőtől. LÉNÁRT ÁDÁM ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MI TÖRTÉNT EGERBEN?

„Nekünk könnyebb, akik elszerződünk” – a stáb gerince jövőre már máshol dolgozik
2011.03.11.

Sokan távoznak az egri Gárdonyi Géza Színházból; heves reakciókat váltott ki az új igazgató személye. Blaskó Balázs szerint jó a hangulat, mások ezt cáfolják. Az önkormányzat eközben gazdasági visszaélésekről és Csizmadia Tibor jogi felelősségéről beszél. NAGY GERGELY MIKLÓS RIPORTJA. Tovább a cikkhez

ÓLOMCIPŐ

Paul Claudel: Selyemcipő / Gárdonyi Géza Színház, Eger
2010.10.24.

Paul Claudel négy nap eseményeibe végtelenített drámája a hitről és Zsótér Sándor rózsafüzéreinek találkozása az egri színpadon. SZABÓ-SZÉKELY ÁRMIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A MOBIL VIRTUÓZAI

Csörgess meg! /Egri Gárdonyi Géza Színház, Rivalda Fesztivál 2010, POSZT 2010, Vidor Fesztivál 2010
2010.06.08.

Nem telefonálnak, dehogy. Zsonglőrködnek a parányi kütyüvel. Esemeseznek, mobiloznak, lógnak az apró készüléken, soha meg nem szakítva a csevegések áradatát. Mert mobilon kommunikálni: világnézet. A legeslegújabb kor egyik szimbóluma. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

OPERETTEN INNEN ÉS TÚL

Harmath Imre – Fényes Szabolcs: Maya / Gárdonyi Géza Színház, Eger, POSZT 2010
2010.04.05.

Zsótér Sándor és az operett találkozása korántsem véletlen, mégis: legalább annyira meglepő, mint amennyire szükségszerű. Az egri debütálás legfőbb erénye, hogy az operettjátszás közkézen forgó kliséinek megmutatása mellett bőven jut hely azok parodizálására is. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TÜKÖR ÁLTAL

A Hírlap-színház Pécsett / Gárdonyi Géza Színház, Eger, POSZT 2009
2009.06.15.

Egy aznapi újságcikk alapján kanyarított egész estés darabot az egri Gárdonyi Színház társulata Máté Gábor rendezésében. KERESZTESI JÓZSEF ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A HARMADIK

Három az egyben / Barta Dóra Társulat, Eger
2009.05.13.

Az egri színház nemrég alakult tánctagozata önálló produkcióval vendégszerepelt a Nemzeti Táncszínházban. A Barta Dóra Társulat három koreográfiája az este hangulatát két részre osztja: tapogatózó etűdsorok után érkezik a fiatal, bátor szellem. SZ. DEME LÁSZLÓ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LÉK A TÖRTÉNELMEN

Márton László: Az állhatatlan / Egri Gárdonyi Géza Színház
2009.01.07.

A trilógia első részeként 2007-ben bemutatott A nagyratörő méltó, mégis érdektelenebb és rendezőileg problematikusabb folytatása a második darab, mely mielőbb várja a befejező harmadikat, A törött nádszált. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez