MARADJ FÖLÖSLEGESNEK

Mihail Ugarov: Oblom-off /Weöres Sándor Színház
2017.10.18.

Nem tudom, hogyan lehetne érdekes egy felnőtté válásában ijesztően hamar megrekedt fiatal férfi, aki valahol az orosz romantika és realizmus között maradt ágyban fekve, slafrokban. PROICS LILLA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ZSÁKUTCA-LÉT

Gerhart Hauptmann: Patkányok / Forte Társulat
2017.01.30.

Meglepő, hogy Horváth Csaba egy nálunk igen ritkán játszott darabhoz nyúlt, valamint csak módjával, illetve kevésbé látványosan használja a máskor oly hatásos és eddigi munkáit stilárisan meghatározó mozgásszínházi eszközeit. NÁNAY ISTVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EZ VAN

William Shakespeare: A velencei kalmár / Pesti Színház
2016.04.06.

A „Velence elnöke” tisztségétől, a bírósági döntés felelősségétől számítóan távol maradni igyekvő Dózse az előadás végén beszédes mozdulatot tesz. Alakítója, Fesztbaum Béla – jelentőségteljes pillantást vetve ránk – két alkarját, kézfejét nyisszantó mozdulattal elrántja egymás felett. Vége. Tovább a cikkhez

KÉPES BESZÉD

Textúra 2015, Magyar Nemzeti Galéria
2015.10.31.

Idén már másodjára jött létre a Textúra névre keresztelt szövetség, melynek keretében múzeum, színház és irodalom fonódik össze alkalmi jelleggel, egy-egy este erejéig. NÉMETH BÁLINT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

NEM KIRÁLYFIKAT JÁTSZOM

Beszélgetés Epres Attilával
2015.09.01.

Számtalan színházzal a háta mögött az egyik állandóságot a Kőszegi Várszínház nyári játéka jelenti számára. Az Örkény Színházban most talán hosszú távon is otthonra lelt. Epres Attilával beszélgettünk váltásokról, konokságról, jó színházról, szerepekről. MARTON ÉVA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

ÁLLIG GOMBOLVA

Henrik Ibsen: Hedda Gabler / Radnóti Színház
2014.01.16.

Inkább a tér és a látvány vinne némi jelentéses mozgékonyságot, új tartalmakat a sótlan, merev előadásba, mint a rendezői akarat és a színészi játék. Nem nyílik fel az Ibsen-konzerv. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZALON-ESTE

A pasi a szomszéd sír mellől – Rózsavölgyi Szalon
2013.05.01.

A kétszereplős darabok sikerének záloga a két szereplő, vagyis a két színész. Szükséges feltétel, de nem elégséges: egy-két dolognak még össze kell jönni. A Rózsavölgyi Szalon legutóbbi bemutatójában – A pasi a szomszéd sír mellől – összejött. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÖNMIZANTRÓP

Térey János: Protokoll / Radnóti Színház
2012.03.18.

Kevésbé kacifántosan: önmegvető embergyűlölő. Mizantróp, aki embersűrűben kerülné az embereket, önmagától is szabadulva. Jelképes erejű, hogy a Katona József Színház Mizantrópjának címszereplője, Fekete Ernő játssza vendégként a Radnótiban Mátrai Ágostont, a főhőst. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SORSOK, FÁJDALMAK, CSELLÓHANGOK

Sofi Oksanen: Tisztogatás / Kaposvári Csiky Gergely Színház, Café Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál 2011
2011.10.13.

Nagy sikerű regényeket gyakran elér a végzetük: színházi előadás készül belőlük. A Tisztogatás esetében, bármily furcsa, csaknem fordítva történt minden. URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

JÓMODOR ÉS INTELLIGENCIA

Bernard Shaw: Pygmalion / Radnóti Színház
2011.03.07.

Nincs könnyű dolga a fordítónak Bernard Shaw 1912-ben született Pygmalionjával. A darab alapjául szolgáló, múlt század eleji angol dialektusok fonetikai problémái és ezek társadalmi vonatkozásai a mai magyar nyelv szempontjából teljesen érdektelenek. KELEMEN ORSOLYA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez