"MERT AZ MAGA TŰZ… UGY VIGYÁZZATOK:"

Pintér Béla: Szutyok / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2016.02.21.

Amikor egy Pintér Béla-darab előadásában egy fia Pintér Béla sem mutatkozik, akkor lehet igazán felmérni, vagy legalábbis megérezni a Pintér Béla-dráma formátumát, a szöveg értékeit vagy esetleges gyengéit. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

REPÜL A PÉNZ

Bűn és bűnhődés / Forte Társulat, Szkéné Színház
2015.09.17.

Dosztojevszkij nagyregényének komplexitását lehetetlen és szükségtelen vállalkozás a színpadon visszaadni. Horváth Csaba előadás-monstrumában éppen ezért próbálkozik vele – sikerrel. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NAGYESTÉLYIS BALLADA

Federico García Lorca: Vérnász / Székesfehérvári Vörösmarty Színház
2015.02.16.

Amióta García Lorcát színpadra teszik, minden rendező a duendét keresi. Keresik, keresik és keresik – s csak ritkán találják. KRÁLL CSABA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

BLAZSEK II LENYOMJA AZ ANGOLOKAT

Ábrahám Pál – Szilágyi László – Kellér Dezső – Harmath Imre: 3:1 a szerelem javára / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2014.12.09.

A magyarok, mint köztudomású, mindig győznek. Operettben főként. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ISTENTŐL ELHAGYATVA

Euripidész: Oresztész / Radnóti Színház
2014.10.12.

Kétarcú Euripidész tragédiája, s kétarcú Horváth Csaba előadása is, csak éppen másként. NÁNAY ISTVÁN ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

SZEGÍNY LEGÍNY, SZEGÍNY LYÁNY

Móricz Zsigmond: Pillangó / Nemzeti Színház, a Székesfehérvári Vörösmarty Színház vendégjátéka
2014.05.11.

Ebben az alcíme szerint Szerelmi idillként aposztrofált móriczi történetben kevés van, ami idillikus, a szerelem beteljesedéséhez vezető út pedig végképp nem az. Vehetjük ezt iróniának is a realista széppróza írófejedelmétől? Tovább a cikkhez

FONCSOR

Kovács Gerzson Péter – TranzDanz: Diverzity / MU Színház
2013.10.17.

Huszonöt éves a TranzDanz: Kovács Gerzson Péter műhelyében a magyar táncművészet színe-virága megfordult az elmúlt negyed században. A társulatvezető, aki kipróbált művésztársak, fiatal ígéretek sorát emelte és emeli munkáiba, e választásaiban ritkán nyúl mellé, vagy inkább soha. Tovább a cikkhez

„SZUKAFATTYAK” VÁLASZÚTON

Agota Kristof: A nagy füzet / Szkéné Színház és Forte Társulat
2013.03.11.

Lehet-e túlélni a háborúk poklát, a megszállások embertelenségeit, a kisközösségek lélekölő kínzásait? Ha igen, hogyan? És milyen áron? NÁNAY ISTVÁN ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

RÖHEJES HŐSÖK

Shakespeare: Troilus és Cressida / Shakespeare Fesztivál 2011
2011.07.18.

Troilus alighanem Shakespeare egyetlen ifjú hősszerelmese, akinek szarvak kerülnek a fejére. Nincs katartikus halál, felemelő bosszú, de nincs kárörvendő nevetés sem. Csak a feje tetejére állított, modern nézőpontból újragondolt görög mítosz. URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TESTBEN-LÉTEK

Mozgásórák / Nyugat-Magyarországi Egyetem, SZFE, Kaposvári Egyetem Művészeti Főiskolai Kar, POSZT 2009
2009.06.16.

Tanulságos végigkísérni a POSZT-on a főiskolás színészosztályok mozgásbemutatóit, amiket nézve kiderül, hogy testileg-szellemileg hol, mivel vérteződnek fel - a hivatásos előad-művészeti pályára készülvén - a diákok. SZOBOSZLAI ANNAMÁRIA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez