GYŐZELEM A CINIZMUS FELETT

Defiant Requiem / Zsidó Művészeti Napok
2018.06.05.

Verdi Requiemjének terezini előadásai a nyugati kultúra megismételhetetlen pillanatai közé tartoznak. Rögtön felmerül a kérdés: megismételhetők-e mégis ezek a pillanatok? CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MERT AZ OPERÁBAN MEGHALNAK

Verdi: Otello / Budapesti Nyári Fesztivál
2016.08.04.

A Margitszigeten a biztonságra játszottak, nagyon is a biztonságra, melynek eredménye egy nem túl emlékezetes, nem túl tartalmas Otello lett. De miért ilyen háborodott ez a mór? CSABAI MÁTÉ CIKKE. Tovább a cikkhez

MOLETT HÖLGY VATTACUKORRAL

Verdi: Traviata / Budapesti Nyári Fesztivál
2016.06.29.

Miklósa Erika új szerepet vett a repertoárjára: Violettája elsősorban a kitartás és az akarat diadala. Míg ő becsülettel fáradozott, Anger Ferenc jó és rossz ötleteket egyaránt kipróbált a Margitszigeten. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

„SZOROS PARTNERSÉG ALAKULT KI KÖZTÜNK”

José Cura az Otellóval tér vissza Győrbe
2016.03.23.

Az argentin tenor kuriózummal érkezik április 23-án a győri Audi Arénába: az Otello koncertszerű előadását rendezi és vezényli. Exkluzív interjúban beszélt Verdiről, az újabb közös munkáról a Győri Filharmonikus Zenekarral, és a mihaszna skatulyákról. KIS ÉVA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

KATARINA, A VICC

Verdi: Az álarcosbál / Szegedi Szabadtéri Játékok
2015.07.07.

Immár második éve világsztárok fölléptetésére építi kommunikációját a Szegedi Szabadtéri Játékok. MÁROK TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MIBŐL LESZ A CSEREBOGÁR?

Verdi: A kalóz / Nemzeti Filharmonikusok
2013.05.01.

Se nem korai, se nem érett: a későbbi nagy művek előszobájába enged betekintést. 165 évvel keletkezése után Verdi operája, A kalóz először szólalt meg Magyarországon. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A KONCEPCIÓ INGATAG

Német kritikai visszhang Schilling Árpád Rigoletto-rendezéséről
2013.01.17.

Schilling Árpád Rigoletto-rendezésének német kritikai fogadtatása többnyire a Bajor Állami Operaház premierközönségének reakcióját visszhangozza. KRICSFALUSI BEATRIX KRITIKAI SZEMLÉJE. Tovább a cikkhez

A HERCEG MACKÓBAN MULAT

Verdi: Rigoletto / Bayerische Staatsoper, München
2013.01.15.

Sehol egy púpos udvari bolond vagy egy naiv, riadt szemű lány. Nyoma sincs a daliás hercegnek és fényűző udvartartásának. Schilling Árpád számot vet a Rigoletto játékhagyományával, hogy aztán szembeforduljon vele, így újraértelmezve az életidegen, sokat látott szereptípusokat. Tovább a cikkhez

FÉNYES ÖSVÉNY

Juan Diego Flórez áriaestje / Magyar Állami Operaház
2011.12.04.

A Flórez-koncert legnagyobb tanulsága: tiltsuk be végre a slágeráriákat! Az örök elégedetleneknek pedig Dohnányival üzenjük: „Der Ton daneben ist auch ein Ton!” GÖRÖMBEY G. SZILÁRD ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

FELNŐNI ÖNMAGUNKHOZ

Verdi: Requiem / Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara, Magyar Állami Operaház
2011.11.13.

Az emlékezetes viszontagságok következtében Verdi Requiemje hangzott fel az operaházban a Filharmóniai Társaság Zenekara 159. évadjának október végi hangversenyén, Kolonits Klára, Gál Erika, Fekete Attila és Fried Péter szólójával, Ion Marin vezényletével. MALINA JÁNOS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez