NAPJAINK ROMJAI

Hátrahagyott utópiák / Budapest Galéria
2017.10.18.

Impresszionista színvilágú festmények, élénk színekben tobzódó rajzok, klasszikusan komponált fotók – halott épületekről. A Budapest Galéria Hátrahagyott Utópiák című kiállításán festői szépségű képek szembesítik a nézőt a szocializmus utópiájának kudarcával. ZÖLDI ANNA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A MŰVÉSZET MINT ERŐTÉR

A küzdelem élvezete – Enjoy Your Struggles / Fiatal Képzőművészek Stúdiója
2016.05.20.

A kiállítás címe – amely akár egy filozófiai fogalom elnevezéseképpen is csenghet – a bokszolás világából táplálkozva utal a sportolók attitűdjére, amely a küzdelem élvezetéből erőt merítve felülkerekedik a fáradtságon és a megpróbáltatásokon. SIMON BETTINA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A ROVÁSÍRÁSTÓL A MIGRÁNSOKIG

Privát nacionalizmus Budapest – Képzelt közösségek, magánképzetek / Kiscelli Múzeum – Fővárosi Képtár
2015.11.25.

Értelmes emberek vagyunk, minket ugyan nem mételyezett meg a nacionalizmus vírusa. Lehet, hogy tévedünk. DÉKEI KRISZTA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

NEKED KI AZ ANGOLTANÁROD?

Nemes Csaba: Nem művészeti közeg / Knoll Galéria
2015.04.06.

A kiállítás címe ismerősen cseng, de nem holmi plágium miatt, hanem az aktuális magyar kulturális élet ismeretében: naprakész, honi helyzetjelentésre számítunk, de kiderül, hogy mindaz, ami a képeken van, máshol történik, legalábbis papírforma szerint. IBOS ÉVA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

TRANSZMUTÁCIÓK

Szabadkéz - Rajz a magyar képzőművészetben tegnap és ma / MODEM
2014.04.09.

„Úgy beszéltem hozzá, mint valami kétségbeesett gyerekhez. És megnyugodott, és másnap megint dolgozni kezdett. Nem olajjal, hanem szénnel. Tovább a cikkhez

NINCS ITT SEMMI LÁTNIVALÓ?

Nemes Csaba: This is Not a War / Knoll Galéria
2013.05.20.

Nemes Csaba a 2006-os Szabadság téri tévéostromra reflektáló munkáját animációs filmekből készítette (Remake, 2007). Több alkalommal is használta tévéműsorok hatásmechanizmusainak és eszközeinek játékos eltorzítását (Puhányok, 2009; Állj ide! Tovább a cikkhez

A KÁDÁR-KOR ÁRNYAI

Nemes Csaba: Apja neve: Nemes Csaba / Knoll Galéria
2012.03.22.

Az irodalomban megszokott formai elem az egyesszám harmadik személyű elbeszélő – de felvehető-e ez a pozíció a festészetben? S ha igen, meddig tartható, és miként hat ez a művek lehetséges értelmezéseire? DÉKEI KRISZTA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HIBRIDITÁS A KÁRPÁTOK KÖZÖTT

Az Irokéz Gyűjtemény és a rendszerváltás / Modern és Kortárs Művészeti Központ
2011.12.05.

Az Irokéz Gyűjtemény debreceni kiállítása nemcsak színvonalas, gondolatgazdag, hanem változatos és szórakoztató is. RADNÓTI SÁNDOR ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ERŐTLEN, ÓVATOS

…és a zsidók? / Magyar Zsidó Múzeum
2011.11.27.

A Zsidó Múzeum kiállításának koncepciója egyszerre merész és bátortalan, így nem csoda, ha a két tényező kioltja egymást, és legfeljebb attól a hallatlan bátorságtól remegünk, hogy valakik le merték írni a „zsidó” szót művészeti vonatkozásban. Miért is? KÜRTI EMESE KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZITTYA FIKCIÓK

Nemes Csaba - Katarina Šević: Érzelmi tér / Knoll Galéria
2011.04.19.

A kiállítás üres terekre fókuszál, amelyeket az ember ösztönszerűen tölt meg kreatív, fiktív alakzatokkal. Legyen szó akár egy bánya tárnáiról, akár a nemzeti múlt tátongó, romantikára csábító hiátusairól, mesék élednek, hogy aztán valósággá kövüljenek. FÜRTH ESZTER ÍRÁSA. Tovább a cikkhez