A MÉDIUM

Shakespeare: Hamlet / Vígszínház
2017.10.29.

Jöjj el, szabadság, mondja tagolt, pontos értelmezéssel a színészkirály a József Attila-verset az előadásban. A négy évszázados tragédia, s a harmincas évek súlyos látlelete a mába ér. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TÁSKÁJÁBAN ELESÉG

Háy János: A Gézagyerek / Pinceszínház
2017.04.19.

Háy János első színpadi sikerének, A Gézagyereknek autisztikus fiú a főszereplője. Egy hibás gyerek. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BARÁTOK KÖZT

Bertolt Brecht – Kurt Weill: Koldusopera / Vígszínház
2015.03.18.

A Koldusopera című előadásban a Víg és a Szputnyik színészei azt játsszák, hogy épp a Koldusopera című előadást adják elő. És a dolog mégsem hat idegenül, sőt. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

"ÉN MEG MÁR NEM VÁLTOZOM"

Beszélgetés Gothár Péterrel
2015.03.16.

Az alábbi interjú hosszú, és hosszú ideig készült. Kezdetben Gothár Péter kitüntetése, a Nemzet Művésze cím és életjáradék volt az apropó - és mire vége lett, már a független színházak kivéreztetéséről is kérdeznünk kellett. Meg arról, hogy miért nem csinál filmet. MARTON ÉVA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

KI VAGYOK FESTVE

Beszélgetés Ujj Zsuzsival a Cirko-Gejzírben
2014.04.03.

A Cirko-Gejzír előterében kamarakiállítás nyílt Ujj Zsuzsi fekete-fehér temperával testfestésben készült fotóiból. Mindeközben New Yorkban, egy kelet-európai kortárs művészeket bemutató tárlaton szerepelnek ugyanezek a képek. SIMON BETTINA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A MAGYAR BETEG

Gulyás Márton: Korrupció / Krétakör
2013.10.10.

Nem mond semmi olyat a Krétakör komoly kampánnyal beharangozott produkciója, amit ne tudnánk egyébként is. Legfeljebb nem ilyen töményen, nem ilyen keményen, nem ennyire koncentráltan tudjuk, amit tudunk. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

WHO IS AFRAID OF

Yasmina Reza: Az öldöklés istene / Vígszínház
2011.02.06.

Nem nagy öröm aranyhalnak vagy tulipánnak lenni az egyrészes darab színpadán. Az akváriumba belehánynak, a virágok földhöz csapva vesztik piros fejüket. A keserű vígjáték négy emberszereplőjén sincs mit irigyelni. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KÍVÜL-BELÜL

Nemsenkilény / Orlai Produkciós Iroda, Trafó
2010.09.07.

A minőségi színházi szórakoztatásra fölesküdött Orlai Produkciós Iroda előadásai újabban társadalmi problémákra reflektálnak, s mintha az autizmus kérdéskörét vizsgálnák: az Esőember után Börcsök Enikő egyszemélyes estje, a Nemsenkilény is innen merít témát, alapanyagot, ihletet. MARKÓ RÓBERT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

COMME IL FAUT

Tracy Letts: Augusztus Oklahomában / Vígszínház, POSZT 2009
2009.06.11.

Az elmúlt színházi szezont több szempontból is biztonsági évadként éltem meg: kockázatos kísérletezés helyett mintha a legtöbben – érthető okokból persze – a könnyebb ellenállást választották volna. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez