ZSÓTÉR MESTER ÉS A MARGARITA KOKTÉL

Bulgakov: Menekülés / Szegedi Nemzeti Színház
2017.01.10.

Bulgakov 1928-ban íródott, sokáig cenzúra alatt álló Menekülés című drámája a kor képzőművészetét megidézve egy gigantikus 3D-s avantgárd festménybe ágyazottan jelenik meg a szegedi Kisszínház színpadán. KÉRCHY VERA ELEMZÉSE. Tovább a cikkhez

A TOLERANCIA TERE

26. THEALTER Fesztivál
2016.08.01.

Zsótér Sándor lengő pólós, farmernadrágos alakja fel-feltűnt az általa rendezett előadások nézőterén is. Kíváncsian figyeltem, ahogy láthatatlan karmesterként odaintett a színészeknek, miközben leplezetlen érdeklődéssel követte az előadásokat. BALÁZS NÓRA BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

TÖRPE LELKEK VILÁGÁBAN

Bertolt Brecht: Galilei élete / Nemzeti Színház
2016.04.19.

Magyarországon ötször mutatták be Brecht legszemélyesebbnek tartott darabját. Kétszer Zsótér Sándor rendezte: 2002-ben Szegeden, és most a Nemzeti Színházban. (Major Tamás 1962-ben a Nemzetiben, Ruszt József 1971-ben Debrecenben és Csiszár Imre 1987-ben Miskolcon állította színpadra. Tovább a cikkhez

PILLANATKÉPEK A MOSTBÓL

II. MOSTFeszt / Jászai Mari Színház, Tatabánya
2016.04.04.

Második alkalommal rendezi meg a Tatabányai Jászai Mari Színház a MOSTFeszt-et, a Monodráma és Stúdiószínházi Fesztivált. Erős mezőny, mélyrétegig ható előadások, a válogatásban megfontolt koncepció, következetesség és igényesség jellemzi a szervezők munkáját. SZEMERÉDI FANNI BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

MESE EGY TRAGÉDIÁRÓL

Fekete Gyula: Egy anya története / Budapesti Operettszínház
2016.03.08.

Fekete Gyula operája egy végtelenül tragikus történet, valamivel könnyebb zenével. Pedig fontos témáról szól. Az viszont kiderül belőle, hogy miért nincs az igazi csipkebokroknak kezük. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A TÚLVEZÉRELT EMBER

Ibsen: Brand – Nemzeti Színház
2015.03.02.

Ibsen első „római” darabját, a Brandot most először láttam színházban. Méghozzá a Nemzetiben, igen. Pont olyan előadás, amilyenből vagy tizenötöt dobott a szemétbe a Nemzeti fura ura: színház. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ZSÓTÉR PRÓBALÖVÉSE

Weber: A bűvös vadász
2015.01.13.

Advent második vasárnapján mutatták be az Erkel Színházban a német romantikus opera első nagy mesterművét, amely a második világháború óta nem került az Operaház színpadára/színpadaira. TÓTH ENDRE KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BUZLUDJA VADÁSZA

Weber: A bűvös vadász / Erkel Színház
2014.12.16.

A bűvös vadász Carl Maria von Weber operájában a Fekete Vadász. A játékhagyományban ilyenkor fekete egyenruhában járkál egy félelmetes, gonosz alak, szúrósan néz, s amikor kell, azt mondja (nem énekli), hogy: „Itt vagyok.” JÁKFALVI MAGDOLNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Q.E.D.

W.S. Othello – a néger mór /Stúdió „K” Színház
2014.11.24.

Ki van ez találva: ahhoz, hogy egy előítélet megalapozott ítéletté váljon, elég egy formátumos, okos manipulátor. Ez az egyetlen, amit Zsótér Sándor Othello-rendezése állít – a többi mind kérdés. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÚTKÖZBEN

Eugene O’Neill: Egy hosszú nap elutazik az éjszakába / Katona József Színház, Kecskemét
2014.09.19.

Az amerikai író hosszadalmas és lelkizős önéletrajzi drámájából érdekfeszítő, kemény, a humort és lírát sem nélkülöző kortárs előadás született. NÁNAY ISTVÁN ÍRÁSA. Tovább a cikkhez