KICSINYSÉGEK

Madách Musical Tánciskola: Gulliver a törpék országában / Táncfórum 2009
2009.05.28.

A Gulliverben lelkes, kiskorú táncospalánták serénykednek egy kosztümös, zanzásított mese-tánc-showban. Színpadi gyakorlatnak jó az előadás, de csak annak. TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HOLDFOGYATKOZÁS

Cloud Gate Dance Theatre of Taiwan: Moon Water / Táncfórum 2009
2009.05.05.

Hihetetlen könnyedség, koncentráció, professzionális összmunka, szemkápráztató látványorgia, és még valami: lassan bekúszó, alattomos unalom. Pedig olyan gyönyörű és hibátlan ez az előadás – talán éppen ez az oka a lankadó figyelemnek. TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AZ ÉLŐK FELELŐSSÉGÉRŐL

Gálaest a Tánc Világnapja tiszteletére / Táncfórum 2009
2009.05.05.

Esélylatolgató, vízválasztó időkben mindig átlényegül minden reprezentatív esemény. A létében veszélyeztetett Nemzeti Táncszínház nevével fémjelzett Táncfórum keretében rendezték meg az idei tánc világnapi gálaestet. HALÁSZ TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

FAGYOTT RÓZSÁK

Magyar BalettSzínház Gödöllő: Graffiti / Nemzeti Táncszínház, Táncfórum 2009
2009.05.04.

Graffiti gyűjtőcím alatt három koreográfiát kínált Egerházi Attila társulata: kettőt a társulatvezető, egyet a szlovák vendég, Mário Radačovský betanításában. Testvéries osztozkodás a közép-kelet-európai balettkultúrát általánosságban jellemző provincialista szemléleten. KRÁLL CSABA CIKKE. Tovább a cikkhez

FÉL LÁBBAL ITT, FÉL LÁBBAL OTT

Duna Művészegyüttes: Örökkön-örökké / Táncfórum 2009
2009.04.26.

A Duna Művészegyüttes fáradhatatlanul dolgozik a tradíció megújításán. Új csomagolás, tökélyre vitt előadói stílus és hagyománytisztelet. Egyszerre sok és kevés. KRÁLL CSABA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FÜGGŐSÉGI VISZONYOK

Bozsik Yvette: Traviata / Nemzeti Táncszínház, Táncfórum 2009, A Tánc Fesztiválja, Veszprém 2009
2009.04.23.

A Traviata könnyedén depresszív társasjáték a társfüggőségről, a játszmákról, a dominanciaharcokról. A kérdés persze ismét az, hogy el kell-e pusztítanunk azt, akit szeretünk, csak hogy a hullája a miénk legyen? TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÉSZAKI SZÜRREÁLIA

Cullberg Balett: Empty House, Negro con Flores, Walking Mad / Táncfórum 2009
2009.04.22.

A Cullberg Balett vendégszereplése újabb bizonyíték arra, hogy attól, hogy valaki halálosan komolyan veszi a táncot mint szakmát, nem kell, hogy halálosan komolyan vegye önmagát is. TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VEGA GULYÁS

Honvéd Táncszínház: A Tánczmester / Budapesti Tavaszi Fesztivál 2009, Táncfórum 2009
2009.04.19.

A Honvéd Táncszínház előadása egy dramatizált népi esztrád, élvezhető táncbetétekkel, felejthető kerettörténettel és még felejthetőbb szövegekkel. SZOBOSZLAI ANNAMÁRIA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KÉTPETÉJŰ

Frenák Pál Társulat: Twins – Ikrek / Nemzeti Táncszínház, Táncfórum 2009
2009.02.23.

A Twins – Ikrek a 2006-os MIL AN ikerdarabja, és bár elsőre úgy tűnik, nagyon hasonlít hozzá, mégis mások az erősségei. Külön öröm például Major Lászlót végre az első, valóban neki való szerepben látni. TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FÁBÓL VASKARIKA – ÉS MÉGIS

Győri Balett: Gaudí / Táncfórum 2009
2008.07.30.

Talán kimondható, a modern balett legfőbb mételye a szüzsé. A mindenáron sztori. Mintha a táncot semmi másra nem találták volna ki, csak hogy sok szálon futó cselekményt bonyolítson, vagy már megboldogult művészóriások életpályáját képezze le. KRÁLL CSABA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez