MAGYARMEGMARADAS.HU

Bábelna – Keleti nyitás / Terminál Workhouse - Átrium Film-Színház
2016.11.29.

Hogy valaki büdös migráncs vagy kevésbé, az egészen relatív, ez derül ki a Bábelna – Keleti nyitás című előadásból. De mi lehet az, ami miatt a történelmén végigvonuló, mélyen a lelkébe égett idegengyűlöletét képes lehet feladni a magyar? PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HULLÁMOS A PANNON TÁJ

Sirály – A Csehov árnyékában / Dunaújvárosi Bartók Kamaraszínház
2013.02.14.

Dömötör Tamás rendező a Sirályt korszerű formába (televíziós műsort mímelve) helyezi a Dunaújvárosi Bartók Kamaraszínház stúdiójában. Magamtól rá sem jöttem volna, mi az előadás mintája, mert kortársiatlan módon nem ismertem A gyanú árnyékában-t. Tovább a cikkhez

NEM MŰVÉSZET, CSIRKE

A fajok eredete / Sirály, Nézőművészeti Fesztivál 2011
2010.09.21.

Ki rendezhetne jobb filmet a csirkéknek Mucsi Zoltánnál? Ki írhatna viccesebb dialógusokat egy pszeudo-darwinista komédiához Tasnádi Istvánnál? Minden adott a durranáshoz, mégis csak egy pukkanás a vége. NAGY GERGELY MIKLÓS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MOCSOK CZUKORMÁZZAL

Dömötör Tamás: Czukor Show / 41. Magyar Filmszemle
2010.02.09.

Bár a színházi közönség hamarabb találkozott a Czukor Show-val, mint a mozinézők, ők sem szimpla adaptációt vagy színházi utóérzést kapnak. A kiindulópont azonos, de a hangsúlyok mások: kibeszélő-show variációk egy Füst Milán-témára. KELEMEN ORSOLYA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MAGUNKON RÖHÖGÜNK

Savaria Kamaraszínház: Czukor Show / POSZT 2008, Vidor Fesztivál 2009
2008.06.13.

„Arról volt szó, hogy színházba jövünk” – méltatlankodik a Nemzeti-beli vendégjáték után ártatlanul mosolygó családtagjai felé fordulva egy negyvenes, rezervált hölgy. Vajon igaza van? Tényleg nem színház, amit láttunk? Igen is, meg nem is. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez