AZ

Beszélgetés Vasvári Emesével
2017.08.20.

Sorozatunkban a Színikritikusok díjának idei várományosait szólaltatjuk meg. Vasvári Emese a kassai-komáromi Bányavakság Iringójaként van az első három között a legjobb női mellékszereplő kategóriában. STUBER ANDREA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

REM

Znajkay Zsófia: Az ölében én / TÁP Színház – Mu Színház
2017.03.31.

Ritkán gondolunk arra egy fárasztó nap utáni lefekvéskor vagy a reggeli kávénk mellett, hogy aludni milyen ijesztő dolog. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

HOVÁ LETT AZ OROSZLÁN?

Csoportkép oroszlán nélkül (természetes fényben) / Táp Színház, Trafó
2015.02.01.

Miközben az előadást néztem, eszembe jutott Poussin viharos tájképe, ami Pyramus és Thisbe történetét ábrázolja, és az, hogy valószínűleg ott se rohangálnának fel-alá az emberek, ha hiányozna róla az oroszlán. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HULLÁMOS A PANNON TÁJ

Sirály – A Csehov árnyékában / Dunaújvárosi Bartók Kamaraszínház
2013.02.14.

Dömötör Tamás rendező a Sirályt korszerű formába (televíziós műsort mímelve) helyezi a Dunaújvárosi Bartók Kamaraszínház stúdiójában. Magamtól rá sem jöttem volna, mi az előadás mintája, mert kortársiatlan módon nem ismertem A gyanú árnyékában-t. Tovább a cikkhez

A MEZŐNY

Tévéfilmek / 41. Magyar Filmszemle
2010.02.10.

Tévéfilmes mezőny voltaképpen nincs is. Kilenc filmet neveztek, s mind a kilenc mű szerepelt a versenyprogramban. Ez a kínálat. KOVÁCS DEZSŐ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MOCSOK CZUKORMÁZZAL

Dömötör Tamás: Czukor Show / 41. Magyar Filmszemle
2010.02.09.

Bár a színházi közönség hamarabb találkozott a Czukor Show-val, mint a mozinézők, ők sem szimpla adaptációt vagy színházi utóérzést kapnak. A kiindulópont azonos, de a hangsúlyok mások: kibeszélő-show variációk egy Füst Milán-témára. KELEMEN ORSOLYA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MAGUNKON RÖHÖGÜNK

Savaria Kamaraszínház: Czukor Show / POSZT 2008, Vidor Fesztivál 2009
2008.06.13.

„Arról volt szó, hogy színházba jövünk” – méltatlankodik a Nemzeti-beli vendégjáték után ártatlanul mosolygó családtagjai felé fordulva egy negyvenes, rezervált hölgy. Vajon igaza van? Tényleg nem színház, amit láttunk? Igen is, meg nem is. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez