A TOLERANCIA TERE

26. THEALTER Fesztivál
2016.08.01.

Zsótér Sándor lengő pólós, farmernadrágos alakja fel-feltűnt az általa rendezett előadások nézőterén is. Kíváncsian figyeltem, ahogy láthatatlan karmesterként odaintett a színészeknek, miközben leplezetlen érdeklődéssel követte az előadásokat. BALÁZS NÓRA BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

Q.E.D.

W.S. Othello – a néger mór /Stúdió „K” Színház
2014.11.24.

Ki van ez találva: ahhoz, hogy egy előítélet megalapozott ítéletté váljon, elég egy formátumos, okos manipulátor. Ez az egyetlen, amit Zsótér Sándor Othello-rendezése állít – a többi mind kérdés. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A SZÍNÉSZ LÉTE NAGYON MAGÁNYOS

Beszélgetés Kaszás Gergővel / Színikritikusok Díja 2014
2014.08.17.

Az I. Erzsébet című előadásban Medici Katalint alakító Kaszás Gergőt a POSZT-on a legjobb férfi mellékszereplőnek választották. A Színikritikusok Díjának legjobb férfi mellékszereplő várományosa. Kaszás Gergővel beszélgettünk színházról, díjakról, kritikáról. MARTON ÉVA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

A PECH

Peter Shaffer: Amadeus / Orlai Produkció
2014.06.26.

Átlátszó, mint az ablaküveg: Peter Shaffer Amadeus című darabja nem filozofikus értelmezést, világrengető rendezői koncepciót kíván, hanem jó színészeket. De azt nagyon. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NEM KÉRDÉSES

Himmelwerk GmbH / Stúdió K Színház
2014.02.11.

A Biblia, középkori moralitások, különféle mai szépirodalmi előzmények nyomán keletkezett a toronyépítés modern példázata. S annak rendje és módja szerint be is dőlt, ahogy az ilyesfajta toronyépítések előbb-utóbb szoktak. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

JOBBAN TELJESÍT

Paul Foster: I. Erzsébet / Vádli Alkalmi Színházi Társulás, Szkéné Színház
2013.12.05.

Márpedig a színháznak muszáj politizálnia, ha másért nem, hát azért, mert a politika pont olyan, mint a színház: kulisszahasogató ripacsok és istenadta tehetségek váltják egymást a pulpituson, vagyis a világot jelentő deszkákon. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

JÓ, DE NEM ELÉG, NEM ELÉG JÓ

Helyzetjelentés a XIII. POSZT-ról
2013.06.08.

Schilling Árpád a kultúrkampfról ír, Bodrogi Gyula is utazott ekhós szekéren, a nemzetközi helyzet fokozódik, zajlik a poszt. Látunk azért előadásokat is, ezekről fogok írni. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

SÚJTÓLÉG

Székely Csaba: Bányavakság / Szkéné Színház
2013.01.15.

A korrupció és a román-magyar-ultramagyar együttélés témáira íródott Bányavakság helyszíne a Bányavirágból ismerős, reménytelenségbe süppedt erdélyi falu, ahol nem pusztán az alagút végén nem látni a fényt, de a bejárat sem volt túl világos. Ezért aztán mindenki masszívan töményezik útközben. Tovább a cikkhez

GÁTLÁSTALAN MESE

Martin McDonagh: A párnaember / Gárdonyi Géza Színház, Eger
2008.05.21.

„Hogyan születhet mindebből hatásos, szellemes dráma? Miként jöhet létre könnyed és virtuóz játék? Miért nem szorul össze a torok, borsódzik a hát, fordul fel a gyomor?” JÁSZAY TAMÁS KRITIKAI SZEMLÉJE. Tovább a cikkhez