BOSZORKÁNYOK PAPJA

A nimfomániás
2014.02.04.

Trier grandiózus, időnként felkavaró feminista kiáltványa szexszel, erőszakkal és testi-lelki feltárulkozásokkal. Szex és érzelem, szeretet és szorongás, gondoskodás és kegyetlenkedés traumatikus összetartozásáról szól ez a film, és az egész trilógia is. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MEGCSONKÍTVA, FÉLBEVÁGVA, ELHALASZTVA

A nimfomániás 1. rész
2014.01.15.

Producerek és forgalmazók érthetetlen okból világszerte együttes erővel próbálják sterilizálni A nimfomániást. A prüdéria bosszúja? Nem-kritika Lars von Trier új filmjéről. GYENGE ZSOLT JEGYZETE. Tovább a cikkhez

TEREMTÉS VAGY

Térey János: Teremtés vagy sem
2012.08.29.

Térey János első esszékötete a fülszöveg és a hátlapon olvasható részlet alapján nem elsősorban a szerzőt szándékozik közel hozni, noha az Apollinaire-től választott mottó önazonosításra vállalkozik és meglevő tudást kínál. SZOLCSÁNYI ÁKOS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A DEPRESSZIÓ FELKENT PAPJA

Lars von Trier: Melancholia / Cannes-i Filmfesztivál 2011
2011.05.19.

A súlyos depresszióval sújtott Lars von Trier számára e betegséghez legfeljebb az Apokalipszis mérhető. Új, Cannes-ban most bemutatott remekművében meg is győz erről. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A BOSS ÉS AZ ÖREGEK

Lars von Trier: A Főfőnök / Radnóti Színház
2010.11.29.

Könnyed és mulatságos történetet mesél el a dán dogma-filmes, Lars von Trier. A Radnóti Színház előadása majdnem felhőtlen, érzéki élvezeteket kínáló komédia. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

GYÖTRELMEK KERTJE

Antikrisztus
2010.11.17.

Mindig bizsergető élmény, ha bőszen lehet háborogni s öklöt rázva átkozódni a vásznon látottakon – az Antikrisztus némely pillanata pedig bízvást szolgáltat erre apropót. NAGY V. GERGŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MINDENT KÉTSZER MOND, KÉTSZER MOND

Lars von Trier – Christian Lollike: Dogville / Bárka Színház, 4. Bárka Fesztivál
2009.11.08.

Lars von Trier 2003-as filmje az elmúlt évtized egyik legerősebb színházi élménye volt. De mi van akkor, ha valóban színpadra kerül a Dogville nagyívű története? MOLNÁR ZSÓFI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HARANGÖNTÉS

Hullámtörés / Pesti Magyar Színház, POSZT 2008
2008.06.11.

A stúdiószínpad terének közepét forgatható plexiláda uralja: különös módon éppen az intimitást és a halálközelséget emelik az áttetsző dobozba. Az ösztönök és a félelmek üvegbőrrel határoltak, de a burok alatt felerősödve lüktetnek. HALÁSZ GLÓRIA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez