PÁRHUZAMOS VALÓSÁGOS

Don Quijote voltam / Bartók Kamaraszínház, Dunaújváros
2016.01.14.

Reménytelen szélmalomharc Dunaújvárosban? Igen és nem: Hegymegi Máté rendezése élt egy hónapot. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

TESTRABLÓK ÉJSZAKÁJA

Molière: Amphitryon / Dunaújvárosi Bartók Kamaraszínház
2014.11.25.

Még be sem léptünk a színházterembe, már kezdődik is a játék: az előcsarnokban lebeg az Éjszaka, és az oszlopok közt felfelé fürgén és ügyesen közlekedő Merkur társalog, vitatkozik vele. URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ESZTÉTIKAI MŰ-TÉT

Pintér Béla – Darvas Benedek: Parasztopera / Temesvári Csiky Gergely Színház
2013.04.09.

Tragikomédiát ígér a temesvári Parasztopera színlapja, s ezt az előadás a maga sajátos módján be is tartja. Meg ugyan nem ríkat, de a nevetés mégiscsak könnyeket, bánattal átitatott örömkönnyeket csalogat elő a néző szeméből. LÉNÁRT ÁDÁM KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HULLÁMOS A PANNON TÁJ

Sirály – A Csehov árnyékában / Dunaújvárosi Bartók Kamaraszínház
2013.02.14.

Dömötör Tamás rendező a Sirályt korszerű formába (televíziós műsort mímelve) helyezi a Dunaújvárosi Bartók Kamaraszínház stúdiójában. Magamtól rá sem jöttem volna, mi az előadás mintája, mert kortársiatlan módon nem ismertem A gyanú árnyékában-t. Tovább a cikkhez

HŐSKÉPZŐ

Kiss Attila: Altináj
2008.04.24.

Az Altináj főszereplője, Csábán, a IX. században, a törzsszövetség idején élő, tíz éves, bátor és ravasz, keszi kisfiú igazi népmesei hős. Kiss Attila műve, még ha néhol zötyög is, hiánypótló beavatástörténet. TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez