ÚRI PASSZIÓK

Ultima Vez: In Spite of Wishing and Wanting / Trafó
2017.12.11.

Hatodik alkalommal vendégszerepelt Magyarországon a flamand Wim Vandekeybus világhírű táncszínháza, az Ultima Vez. Tovább a cikkhez

CSAK FORGÁCSOK

Mészáros Máté: Hinoki / Trafó
2015.02.24.

Ezerféleképpen lehet közelíteni egy táncelőadáshoz, én most talán a legegyszerűbbet választom: azt keresem, kutatom, hol lelem meg a koreográfust a saját darabjában – a kézjegyét, a karakterét, a szándékait. Meglelem-e egyáltalán? KRÁLL CSABA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ZABOLÁTLAN SZELLEM

Interjú Wim Vandekeybus koreográfussal
2014.02.13.

A belga koreográfus, rendező, táncos, filmes, fotós Wim Vandekeybus fáradhatatlan, eltökélt és szuggesztív. Vibráló és magával ragadó karakter, aki letagadhatná, hogy tavaly volt 50 éves, pályája elmúlt 25 évében több mint 28 produkciót jegyez, filmeket, rövidfilmeket, előadásokat. Tovább a cikkhez

PORONDGYAKORLATOK

Ultima Vez – Wim Vandekeybus: What the body does not remember / Trafó
2014.02.13.

A kortárs táncban néha csak nüanszokon múlik, hogy egy darabot üres, l’art pour l’art-szerű attrakciónak, vagy tartalmas, gondolatébresztő műnek érzékelünk. Az Ultima Vez hírnevét megalapozó, 1987-es Amire a test nem emlékezik esetében előbbi felé billen a mérleg nyelve. KRÁLL CSABA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÖNARCKÉP NAPSZEMÜVEGBEN

Wim Vandekeybus – Ultima Vez: Tükör
2008.04.10.

Wim Vandekeybus belga koreográfus erőszakos és virtuóz darabja, a Tükör, húsz év best of-válogatására épül: másfél órányi extrém, pazar mozgásötlet, ömlesztve, szinte szerkesztetlenül. TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez