„FOGALMAZZÁL, DE NE CSAK SZÁJJAL”

Beszélgetés Hegymegi Máté rendezővel
2016.09.20.

A színikritikusok három kategóriában jelölték Kohlhaas című előadását, mellyel valósággal berobbant a színházi életbe Hegymegi Máté, aki szerint a mostani „fizikaisok” jóval könnyebb helyzetben lesznek, mint ők voltak néhány éve. Tovább a cikkhez

AMI MEGTÖRTÉNIK

Beszélgetés Simkó Katalinnal
2016.03.14.

Simkó Katalin 10 éve végzett a színiegyetemen Lukáts Andor és Jordán Tamás osztályában. Azóta tagja volt két vidéki nagyszínháznak, de éveket töltött a Maladypében, majd a Forte Társulatban is. Most független a függetleneknél. Tovább a cikkhez

MESE EGY TRAGÉDIÁRÓL

Fekete Gyula: Egy anya története / Budapesti Operettszínház
2016.03.08.

Fekete Gyula operája egy végtelenül tragikus történet, valamivel könnyebb zenével. Pedig fontos témáról szól. Az viszont kiderül belőle, hogy miért nincs az igazi csipkebokroknak kezük. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MARCATO E GRAZIOSO. TALLÉR ÉS ZSÓTÉR AZ ERKELBEN

Tallér Zsófia: Leánder és Lenszirom / Erkel Színház
2015.04.13.

Boldog érzések legmámorítóbbja, amikor egy opera mindent megoldó és lezáró nagy fináléja után az öröm megáll a falak között, a nézők csujjognak és dobognak az énekeseknek fel a színpadra, kiáradt a szeretet feléjük, most visszaadják, szeretet-ping-pong perceken át. Tovább a cikkhez

ZSÓTÉR PRÓBALÖVÉSE

Weber: A bűvös vadász
2015.01.13.

Advent második vasárnapján mutatták be az Erkel Színházban a német romantikus opera első nagy mesterművét, amely a második világháború óta nem került az Operaház színpadára/színpadaira. TÓTH ENDRE KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BUZLUDJA VADÁSZA

Weber: A bűvös vadász / Erkel Színház
2014.12.16.

A bűvös vadász Carl Maria von Weber operájában a Fekete Vadász. A játékhagyományban ilyenkor fekete egyenruhában járkál egy félelmetes, gonosz alak, szúrósan néz, s amikor kell, azt mondja (nem énekli), hogy: „Itt vagyok.” JÁKFALVI MAGDOLNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VÁNKOSTÁNC

Závada Pál: Jadviga párnája – Belvárosi Színház (Orlai Produkció)
2012.10.29.

Az író mesterfokon oldotta meg a némi tartózkodással várt munkát, saját nagysikerű művének színpadra ültetését. A regény legfontosabb tartalmai, erényei, jegyei megmaradtak, de egy másik Jadviga párnája keletkezett. Szuverén alkotás. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NIZSINSZKIJ ÁRNYÉKA RAJTUNK

IV. Nemzetközi Monotánc Fesztivál / Gödör Klub
2010.05.26.

A kétévente jelentkező Nemzetközi Monotánc Fesztivál beágyazódni látszik a hazai táncéletbe. KRÁLL CSABA ÖSSZEFOGLALÓJA 1. rész. Tovább a cikkhez

OPERETTEN INNEN ÉS TÚL

Harmath Imre – Fényes Szabolcs: Maya / Gárdonyi Géza Színház, Eger, POSZT 2010
2010.04.05.

Zsótér Sándor és az operett találkozása korántsem véletlen, mégis: legalább annyira meglepő, mint amennyire szükségszerű. Az egri debütálás legfőbb erénye, hogy az operettjátszás közkézen forgó kliséinek megmutatása mellett bőven jut hely azok parodizálására is. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

CSOKI ÉS SZALVÉTA A DOBOZBAN

Ladányi Andrea Társulata: gasztroBaLett / 4. Bárka Fesztivál
2009.11.09.

Ladányi Andrea legújabb bemutatója gasztroBaLettet ígér a Bárka Fesztivál nyitóelőadásaként. Ebből a gasztro – mint azt Seress Zoltán igazgatótól felvezetésként megtudtuk –, a székeink alá helyezett műanyag fast food-dobozokban rejlik. MIKLÓS MELÁNIA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez