VIZSGAKETTŐSÖK

Boldog bolondok és Lepkegyűjtő / Kosztolányi Dezső Színház, Szabadka
2009.07.16.

Négy fiatal vajdasági színész – Béres Márta, Erdély Andrea, Mikes Imre Elek és Sirmer Zoltán – olyan, eredetileg vizsgának szánt előadásokkal mutatkoztak be Budapesten is, amelyeket maguk szerkesztettek és rendeztek. NÁNAY ISTVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BULVÁR TERÁPIA

Terápia / Kosztolányi Dezső Színház, Szabadka, Magyar Színházak 21. Kisvárdai Fesztiválja
2009.06.25.

A Christopher Durang szövegén, az ihletésére „könyveken, magazinokon, apróhirdetéseken, egyéni tapasztalatokon és egyebeken”, valamint a társulat előző előadásaiból ismert önvallomásos beavató-show formai elemein alapuló Terápia sokat ígér, de keveset ad. MIKLÓS MELÁNIA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KETTŐ AZ EGYBEN?

Gyarmati Kata: Hét nap a világ / Újvidéki Színház, Thália, Magyar Színházak 21. Kisvárdai Fesztiválja
2009.06.22.

A néző a szünet után konstatálja: nem egy darabra ült be, hanem kettőre. E műveket csak az kapcsolja össze, hogy ugyanazok a színészek játszanak bennük. Az író Gyarmatinak – de a rendező Puskás Zoltánnak is – elkelt volna a dramaturg Gyarmati segítsége. NÁNAY ISTVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

JÓ KIS SZOMORÚSÁG

Egressy Zoltán: Portugál / Újvidéki Színház, Thália
2009.03.19.

Szólhatna az előadás alatt fado is, mert annál bánatosítóbb zene kevés akad széles e világon. De nem az szól, hanem a Szállj fel magasra meg az Eladó, kiadó most a szívem meg a Santa Maria, ráadásul zenegépből. Hazaértünk, mert nemcsak Irgácson állt így meg az idő. PAPP TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MEGLEPETÉSEK NÉLKÜL

García Lorca: Bernarda Alba háza / Újvidéki Színház
2009.03.18.

A Pécs 2010 – Európa Kulturális Fővárosa felvezető évének jegyében Pécsre látogató Újvidéki Színház vendégjátéka azzal okozott meglepetést, hogy nem gazdagította váratlan mozzanatokkal García Lorca klasszikus darabját. KERESZTESI JÓZSEF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TISZTA JÁTÉKIDŐ

Beaumarchais: Figaro házassága / Figura Stúdió, Gyergyószentmiklós
2009.02.16.

Harag György mondotta az ezerkilencszázhetvenes évek végén: ha egy este hétkor kezdődő színházi előadás nem fejeződik be kilencre, a rendezőt el kell tiltani a pályától, mert más rémtettekre is képes. A Figura és Figaro Figarója kiállja a próbát. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EMBERKÍSÉRLETEK

3 tánc Beckettre / Figura Stúdió, Gyergyószentmiklós, Thealter 2009
2009.02.15.

Kevés újdonsággal kecsegtető mozgásverkli Beckett után szabadon. Depresszív tanulság, sokszor a szájunkba rágva, arról, hogy az élet re-mény-te-len. Kicsit több tiszteletet és szabadságot a nézőknek! TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MEGKÉSETTSÉG

Peter Shaffer: Equus / Szabadkai Népszínház Magyar Társulata
2009.01.12.

1980-ban, hét évvel a megírása és három évvel a többszörösen Oscar-díjra jelölt filmváltozat elkészülte után nálunk is bemutatták az Equust. A két főszerepet Darvas Iván és Gálffi László játszotta. NÁNAY ISTVÁN ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MESE EZ

A csoda / Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház, POSZT 2009, Magyar Színházak 21. Kisvárdai Fesztiválja
2008.11.27.

Bocsárdi László előadásában az ártatlan, tiszta szerelem, a kisebbik lány és a fiú – ha nem is győz végérvényesen, de – felülkerekedik az ártani akaró irigységen és gonoszságon. Ezt a csodát s a felnőtt közönséget magával ragadó mesét az előadás színpadi világa szavatolja. RÁDAI ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FÉMNÁD

Anton Csehov: Sirály / Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház
2008.11.26.

A vendégjáték lelki, technikai pressziója okozta? A társulaton belül tökéletesnek tetsző szereposztás váratlan csődje, talán épp a figurális evidenciák üressége miatt? A rendezői szándékokat visszaverte, lepergette a színpad? TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez