A SZÉPSÉG ÉS A KÖR

A Kör
2017.04.28.

Csúnya, csúnya, rossz közösségi oldalak – üzeni ez a lendületes, ám nem kicsit butácska történet, amely az ifjúságot hivatott megijeszteni, s amelyben Tom Hanks a színpadon teázik, Emma Watson pedig hősiesen küzd a színészmesterséggel. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2017

A HALÁL MINT SZATÍRA

Tűnj el!
2017.04.19.

Ha nem csilingel úgy a kasszagép, ahogy csilingelt az Egyesült Államokban, akkor a Tűnj el! el sem jut hozzánk. Úgy viszont egy pofás kis szatírával lettünk volna szegényebbek, amelyet horrorelemek színeznek elfogadhatóvá. Némi plusz bátorsággal pedig az év meglepetése is lehetett volna. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2017

A HÓGÖMB LEVE

Amerikai pasztorál
2017.04.12.

Inkább jobb, mint rosszabb adaptáció Ewan McGregor filmes változata. A művészfilmek kedvelőinek remek másfél órát nyújthat, de Philip Roth nagyszabású regényét csak részben pótolja. Így akár az irodalom győzelmének is felfoghatjuk. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2017

MIT ÉR A CIGÁNY, HA SZTEREOTIP?

Brazilok
2017.04.05.

A Brazilok című új magyar film a nyomort romantikussá színezi, a diszkriminációt a futballpályán tereli biztonságos mederbe. A magyar valóságra nyomokban sem hasonlít, de egy kedves, egyszerű kis mese, amin lehet nevetni is. BUJDOSÓ BORI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2017

MINDENKI SZEGÉNYEBB VALAKINÉL

Rég nem szerelem
2017.04.05.

Kedvenc belga rendezőnk Hajdu Szabolcs nyomdokába lépett. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2017

KÍSÉRTETTEL CSETELŐ

A stylist (Personal Shopper)
2017.03.29.

Kirsten Stewart világklasszis színésznővé vált két Assayas-film alatt és révén – ez itt a beteljesülés. A kortárs kommunikáció köntösébe bújtatott zavarbaejtő kísértethistória korunk talán legjobb kezű rendezőjétől. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2017

A TECHNOLÓGIA AZ ROSSZ, ÉRTEM?

Páncélba zárt szellem
2017.03.29.

Scarlett Johanssonnal forgatták újra a kultikus animét, és Amerikában már pusztán ebből a tényből botrány lett. Pedig a botrány az, amit a cyberpunk klasszikussal műveltek. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2017

ÍGY CSAK TERRENCE MALICK TUDJA SZERETNI A TEREMTŐT

Az univerzum története
2017.03.28.

Amőbák, dinoszauruszok és az ősember, bottal a kezében! Fajunk és világunk történetét végre nem egy sótlan földrajztanár vagy egy kappanhangú pap mondja végig, hanem a kortárs művészmozi legnevesebb remetéje, maga Terrence Malick. NAGY V. GERGŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2017

EGYSEJTŰ FÉLELEM

Élet
2017.03.24.

Ha elfogadjuk, hogy a természet egyik legfőbb törvénye az álcázás, akkor most elégedetten biccenthetünk: az utóbbi hónapokban ez a második olyan film, amelynek előzetese értelmes, összetett sci-fit ígért. Közepes horror lett belőle. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2017

KEVÉSBÉ VARÁZSLATOS

A Szépség és a Szörnyeteg
2017.03.22.

Szórakoztató látványmusical A szépség és a szörnyeteg. De vajon kiöli a CGI a lelket a meséből? SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2017