TESSÉK NEVETNI!

Rainer Werner Fassbinder: A félelem megeszi a lelket / Kultúrbrigád és Átrium
2017.11.10.

Az emberek nem tanulnak és nem felejtenek: Alföldi Róbert vicces tandrámát rendezett az Átriumban Fassbinder 1974-es filmje nyomán. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MÁR NEM AKARTAM OKOSAN KÍVÜL ÁLLNI

Beszélgetés Fekete Ernővel
2017.11.05.

Megannyi szenvedő értelmiségi alak után most élvezi a neki adott szerepek sokféleségét. Fekete Ernővel a kesergés otthonosságáról, kétkedésről és rendezői módszerekről beszélgettem. No meg arról, mi van akkor, ha színész rendezi a kollégát. KÓNYA RITA VERONIKA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

PIROSKA

„Emberi hang…” Molnár Piroska zenés színházi estje / Rózsavölgyi Szalon
2017.10.10.

Fehér ingben, vörös nyakkendősen vártunk sorunkra a júniusi hőségben. S figyeltük őt. Föltűnt ugyanis egy copfos lány Békés megye versmondói között. Róla mondták, hogy hű!… Lestük tehát. Akkor, a kicsikhez soroltan, nem hallhattam. De láttam. GABNAI KATALIN ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

EGY HAGYOMÁNYOS RENDEZÉS

Hegedűs a háztetőn / Papp László Sportaréna
2017.09.17.

Ha végiggondoljuk a dolgot, Alföldi Róbert rendezései nagyon sokszor a hagyományokból indulnak ki, az érdekes éppen az bennük, mennyire ragaszkodnak hozzá vagy mennyire szállnak szembe vele. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

"A SZÍNPADON VAGYOK A LEGBÁTRABB"

Beszélgetés Kováts Adéllal
2017.09.07.

Egy éve vezeti a Radnóti Színházat, és nem fél a változtatástól. Rendezni azért biztosan nem fog. A Futótűzben nyújtott alakításáért a legjobb női főszereplő díjára jelölték a színikritikusok. CSÁKI JUDIT INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

BÁNOM IS ÉN

Shakespeare: Vízkereszt, vagy amit akartok / Szegedi Szabadtéri Játékok 2017
2017.08.06.

Minden igyekezet hiába, a Vízkeresztet nem lehet érdemben bemutatni egy négyezer fős nézőterű szabadtéri színpadon. A strandváltozatot láttuk. PROICS LILLA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

PASSIÓ PROFILBÓL

Székely Csaba: PASSIO XXI / Papp László Budapest Sportaréna
2017.04.14.

Az Arénában nincs feltámadás. Az Arénában csak kereszthalál van. A húsvéti misztérium lényege mégis átérzik, legjobb pillanataiban átvérzik ezen a falvédő egyszerűségű, Székely Csaba által írt szövegkönyvön, melybe az elmúlt évek magyar rock-slágereit applikálták. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BENNE VAN A KÖZÉRZETEM ABBAN, AMIT ÉPPEN ÍROK

Interjú Székely Csabával
2017.03.27.

Bár még nem dolgoztak együtt, ismerve Székely Csaba drámáit és Alföldi Róbert rendezéseit, valami víziója máris van az embernek arról, milyen lehet majd a csak egyszeri alkalommal bemutatott Passió XXI című előadás. Tovább a cikkhez

TRAGÉDIÁNAK NÉZED?

Madách Imre: Az ember tragédiája / Miskolci Nemzeti Színház
2017.02.08.

Nézd legott komédiának, s múlattatni fog. A körülöttem ülő középiskolás osztályok legalábbis ezt a stratégiát választották a miskolci előadás befogadásához. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ZSÁKUTCA-LÉT

Gerhart Hauptmann: Patkányok / Forte Társulat
2017.01.30.

Meglepő, hogy Horváth Csaba egy nálunk igen ritkán játszott darabhoz nyúlt, valamint csak módjával, illetve kevésbé látványosan használja a máskor oly hatásos és eddigi munkáit stilárisan meghatározó mozgásszínházi eszközeit. NÁNAY ISTVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez