ÉN EGY MAJDNEM FŐSZEREPLŐ VAGYOK

Beszélgetés Kocsis Gergellyel
2017.09.23.

A Katona József Színház művésze a Színikritikusok díján a legjobb férfi mellékszereplő kategóriájának várományosai között szerepel A kaukázusi krétakörben nyújtott alakításával. VLASICS SAROLTA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

MINTHA IDŐZÍTETT BOMBÁVAL VACAKOLNÁL

Beszélgetés Pálmai Annával
2017.09.17.

„Székely Kriszta hidegfejű és forró szívű rendező. Érzékenyen, kíméletlenül az emberi minőségek igazságaira törekedve rendezte meg A kaukázusi krétakört."- mondja a Színikritikusok Díja legjobb női főszereplő kategória egyik várományosa, a Grusét alakító Pálmai Anna. MARTON ÉVA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

IJESZTŐEN CSÁBÍTÓ A JÓ

Brecht-Dessau: Kaukázusi krétakör - Katona József Színház, Kamra
2017.06.15.

"Írd meg a jóságot", szól oda nekem valaki, amikor kifelé jövünk a Kamrából a Kaukázusi krétakör előadása után. Visszakérdeznék, és a rosszasággal mi lesz, de már elsodródtunk egymástól. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

"KICSIT HÁTRÉBB ÜLÖK AZ OPERARENDEZÉSEKNÉL"

Interjú Székely Krisztával
2017.04.20.

A hópihe-hattyú tengelyen nem tudta elképzelni az életét, úgyhogy inkább rendezőnek állt. A Katonában szöszmötöl, felszabadultabb, ha operát rendez. Székely Krisztát faggattam műfajokról, generációkról és új rendezéseiről, a Kreatív kapcsolatokról. PUSKÁS PANNI INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

„NÉHA ÚGY ESIK, HOGY ÉN AZ ISTENT FELMUTATOM”

Beszélgetés Nagy Ervinnel
2017.03.20.

Milyen filmet forgatna Petőfiről? Ki tudja vonni magát a politikai barikádharcokból? És hogyan lett majdnem Jessica Chastain férje? A Kincsem főszerepét játszó Nagy Ervinnel beszélgettünk. SOÓS TAMÁS INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

HIDEG PÁRÁBAN

Günter Grass: Bádogdob / Katona József Színház, Kamra
2017.02.05.

A gyűlölködő tagadás, a jobb híján való önimádat és a tomboló tehetetlenség megtestesülése, Oszkár, a három éves gyerektestbe szorult kasub származék, ütve és üvöltve verekszi be magát a történésekbe, bár szíve szerint mindenből kivonulna inkább. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BABAHÁZROMBOLÁSOK

Ibsen Nórája Budapesten: Gyermek, Babaház, Karácsony Helmeréknél
2016.12.22.

Mi közünk lehet a 21. században a Nórához (eredeti címén a Babaházhoz), Ibsen talán legdidaktikusabb drámájához? Mennyiben érint minket, miről szól ma? Mi az oka annak, hogy Budapesten egyszerre három előadása is látható? Megtudhatunk ezekből bármit is társadalmunk aktuális állapotáról? Tovább a cikkhez

REVIZOR OFFLINE: ÍR – OLVAS

Az író színháza a Stúdió K-ban
2016.12.05.

Január 24-én este 7-kor Grecsó Krisztián mély levegőt vesz, és elkezdi felolvasását, egyben a Revizor Offline egyik sorozatát. A SZERK. Tovább a cikkhez

GYERE ÉRTE ÉS VIDD

Kiss Csaba: Nappalok és éjszakák
2016.11.29.

Kiss Csaba darabja Nyinának azt a két évét beszéli el, ami az otthonról való távozásától a visszalátogatásig telt el, vagyis ami Csehov Sirályának 3. és 4. felvonása között történik. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FÉRFIVAKSÁG

Molière: A nők iskolája / Katona József Színház
2016.10.19.

Frappáns újrafordítás, szellemesen működő díszlet, karaktert teremtő jelmezek, pompázatos alakítások, elegáns és gondos rendezés – a műgond megtestesülése. NÁNAY ISTVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez