TITKOK ÉS TECHNIKÁK

Ritkán látott képek. Válogatás a Magyar Fotográfiai Múzeum kincseiből / Mai Manó Ház
2010.09.16.

André Kertész, Kepes György, Lucien Hervé, Pécsi József és Angelo – ezek a legrangosabb nevek a Mai Manó Ház kiállításán, amely kevésbé ismert képeken keresztül és kronologikus rendben vezet végig a magyar fotográfia száznegyven éves történetén. DÉKEI KRISZTA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

INKOGNITO

Válogatás a Magyar Fotográfiai Múzeum Gyűjteményéből / Kecskemét
2010.06.14.

Pártolom a léha közönségigénynek ellenálló, szakmai tisztességre törekvő kiállításokat, de azt már nem, amikor az egyszerű, mezei látogató kiszorul a megértés élményéből. Pedig Kecskeméten, a világ legnagyobb fotográfusait felsorakoztató kiállításon ez történik. IBOS ÉVA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A KÉP MÉLYÉN

Blüh Irén, Irena Blühova / Magyar Fotográfiai Múzeum, Kecskemét
2009.12.13.

A díványon hasaló-könyöklő vékony fiatal nő egy pillanatra abbahagyja az újságolvasást, hogy a kamerába nézzen. Komoly, értelmes arcú, nyílt tekintetű. Ilyennek ismerjük meg Blüh Irént, akit Weiner-Kral Imre festő kapott le pozsonyi műtermében valamikor a 20-as évek táján. IBOS ÉVA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

…ART

Berekméri Zoltán retrospektív kiállítása / Magyar Fotográfiai Múzeum, Kecskemét
2009.02.26.

Nem világhírű, távolba szakadt magyarral, hanem egy csendesen itthon alkotó, húsz éve elhunyt helyi születési fotográfus kiállításával nyitotta 2009-et a kecskeméti Fotográfiai Múzeum. IBOS ÉVA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ÉRZELMEK ISKOLÁJA

Aszmann Ferenc fotói a kecskeméti Fotográfiai Múzeumban
2008.03.06.

Sármos férfitekintet igéz a meghívóról; pont úgy néz - nőbolondító mosollyal a szája szegletében -, mint egy filmsztár a 40-es évekből. Ő Aszmann Ferenc, távolba szakadt hazánkfia. Nem hivatásos modell, hanem professzionális fotográfus. IBOS ÉVA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez