MEGFAGYOTT KÖNNYEK

Téli utazás / Kaposvári Egyetem, Stúdió K Színház
2012.05.28.

Nem tudom, Jeles hogyan csinálja, illetve nagyon is tudom, de a tudásom mégsem elég ahhoz, hogy részletesen leírjam, és ha leírom, azzal még nem történt semmi: ez az előadás a maga történésében létezik, a leírástól függetlenül, pedig csak egy vizsgaelőadás. FORGÁCH ANDRÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

FÉLKÉSZ FELNŐTTEK

Lukas Bärfuss: Szüleink szexuális neurózisai / Stúdió K Színház
2011.11.14.

A harmadik évezred első évtizedének egyik európai sikerdarabját ezúttal a külföldön és idehaza megszokottabb dúr értelmezéstől eltérő, mollosabb közelítésben látjuk. Mondhatni: mindenki jó a lelki beteg nagylány, Dora körül. Csak neki nem jó ez a sok jóság. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÍZLÉS ÉS RITMUS

Kacskaringó – színes gombolyagmese 3-6 éveseknek / Stúdió K Színház
2011.09.19.

A Stúdió K megint előrukkolt valami nagyszerű dologgal – ezúttal kicsinyeknek. S nemcsak nekik: a gyerekeknek szóló jó művészet nem reteszeli el magát a felnőttektől. RADNÓTI SÁNDOR KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A (SZÖVEG)VILÁG NÉGY SARKA

Párlat – addig, ahonnan újra lehet / Stúdió K Színház
2011.03.01.

A kiváló költő, Danyi Zoltán szövegeiből életre hívott előadás már címében is utal részint a sűrítésre, részint az illúzióra: Párlat. Légnemű esszencia. A lényeg és a lecsapódás, avagy a lényeg lecsapódása. SZEGŐ JÁNOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FIAM, A VACSORÁDDAL BARÁTKOZOL?!

A sünteknős / Stúdió K Színház
2011.02.17.

A Sünteknősből kiderül, hogy hiába a szülő didaktikai hevülete, a csemete olykor éppen a zsákmányállatokkal barátkozik össze. A Stúdió K-ban a barátság nagyvonalúan felülírja az éhséget. TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

JELENETEK EGY-KÉT HÁZASSÁGBÓL

A vadőr – vadászat, kohászat vadvirágokkal / Stúdió K Színház
2011.01.24.

A Pokoli kamaradarabok harmadik epizódja – az alkohol és a tehetség(telenség) problematikája után – „a szenvedély szenvedéstörténeté”-ről, „az ágy titokzatos tárgyá”-ról regél színpadi keretek között. Wragby és Tevershall sincs sokkal messzebb, mint Petuski. MOLNÁR ZSÓFI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MI VAN AZ AJTÓ MÖGÖTT?

Zalán Tibor: Az aranykulcs / Stúdió K Színház
2010.12.18.

Burattino kalandjai egy titokzatos ajtó köré szerveződnek. Zalán Tibornak az Aranykulcsocska című Pinokkió-parafrázis nyomán írt meséjében is ez a fő motívum. Fodor Tamás rendezése érzékenyen bontja ki belőle a (báb)színházi metaforát – nem csak felnőtteknek. MIKLÓS MELÁNIA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

GYUFALÁNG, MÉCSFÉNY

Józanok csendje / Stúdió K Színház
2010.12.12.

Mesék, amelyek rosszul végződnek címmel jelentek meg nem egyszer Csáth Géza összegyűjtött novellái. Szerelmek, amelyek rosszul végződnek: nagyjából ez a tárgya a Csáth-novellákból szőtt hangulatjelentésnek. A „szerelem” kerüljön idézőjelbe. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

… ÉS A VÉGÉN JÓT NEVET

15. Pécsi Nemzetközi Felnőttbábfesztivál / Pécs, EKF 2010
2010.08.31.

A felszabadult játék, s vele a nevetés is igen kevéssé volt jelen az előadásokban, tán mert a „felnőttbáb-játék” szabadulni akar a könnyedség és könnyűség ódiumától. Pedig hát legalább Huizinga óta jól tudjuk, hogy a játék nagyon is komoly dolog. MILBACHER RÓBERT BESZÁMOLÓJA, 2. RÉSZ. Tovább a cikkhez

ARCHAIKUS JELEN

Szeredás András: Téboly Thébában / Stúdió „K” – Békés Megyei Jókai Színház
2010.04.29.

A vörös inget és cipőt, fekete nadrágot viselő fiatalember, Dionüszosz már a nézőtér egyik székén ül, amikor magunk is elhelyezkedünk a teremben. A mámoristennel egy platformra, legalábbis egy placcra kerülünk. Ha akarjuk, ha nem. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez