SOSEM AZ UTOLSÓ

Harold Pinter: Az utolsó pohár / Stúdió K
2014.05.07.

Műcímek egyik leggyakoribb szava az „utolsó” jelző. Pozitív, negatív, közömbös, tréfás és számos egyéb színezettel. A szó azonban igen sokszor önmaga jelentésének ellenkezőjét vetíti előre, azaz kezdetet, újraburjánzást, folytatódást sejtethet. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

DUPLA KETTŐ PER KETTES

„Mélyen tisztelt K!” (új változat) / Stúdió K
2014.03.06.

Október 11-én került sor a premierre, január 11-én már Kafka-adaptációjának új változatát mutatta be a Ráday utcai színház. Ami természetesen nem azt jelenti, hogy a társulat észlelte a hibákat, kigyomlálta őket, és kész. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

APÁTLANUL

Szélben szállók / Kerekasztal Színházi Nevelési Központ és Stúdió K
2014.02.16.

Akárhová nézek, történeteket látok: a Kerekasztal és a Stúdió K koprodukciója ennek az egyszerű igazságnak ered a nyomába. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

NEM KÉRDÉSES

Himmelwerk GmbH / Stúdió K Színház
2014.02.11.

A Biblia, középkori moralitások, különféle mai szépirodalmi előzmények nyomán keletkezett a toronyépítés modern példázata. S annak rendje és módja szerint be is dőlt, ahogy az ilyesfajta toronyépítések előbb-utóbb szoktak. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HIÁBA HÁT A BÁNAT

Szabó Borbála: Nincsenapám, seanyám / Stúdió K
2014.01.24.

Kamasznak lenni eléggé rettenetes. Még akkor is, ha a dolgok körülöttünk viszonylag normális mederben folynak, hát még úgy, hogy a világ teljesen a feje tetejére áll körülöttünk. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

K(LAMM)-RA VÁRVA

Fodor Tamás – Szeredás András: „Mélyen tisztelt K!” / Stúdió K
2013.10.24.

Az előadás szinte semmiben sem hasonlít Fodor Tamás huszonnégy év előtti szolnoki rendezésére. Az 1989-re volt kihegyezve, Josef K. ügye ott a 19–89-es aktaszámot viselte. Azóta évszázadokat állt a rohanó idő. Kérdés, a mai Franz Kafka-adaptáció mire van kihegyezve. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FELSZABADÍTANI A KREATIVITÁST!

Kortárs TáncGenerációk Szemle
2012.11.13.

Ha csak a címben szereplő egyetlen mondatot töltötte volna meg tartalommal az Angelus Iván alapította és irányította Budapest Tánciskola (BUTI) fennállásának cirka húsz éve alatt, már akkor is azt mondhatnánk, megérte. KRÁLL CSABA ÖSSZEFOGLALÓJA, 1. RÉSZ. Tovább a cikkhez

AMI ELŐTTÜNK VAN

Howard Barker: Európa, Európa / Stúdió K Színház, Temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház
2012.10.31.

A nézőtérrel szembeszegezett festmény nem sokáig terelheti el a gondolatokat: éles penge szabdalja darabokra. Csupán a képkeret marad meg, azon keresztül láthatjuk a koszlott falakat és a kaotikus történések sorát. URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MEGFAGYOTT KÖNNYEK

Téli utazás / Kaposvári Egyetem, Stúdió K Színház
2012.05.28.

Nem tudom, Jeles hogyan csinálja, illetve nagyon is tudom, de a tudásom mégsem elég ahhoz, hogy részletesen leírjam, és ha leírom, azzal még nem történt semmi: ez az előadás a maga történésében létezik, a leírástól függetlenül, pedig csak egy vizsgaelőadás. FORGÁCH ANDRÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

FÉLKÉSZ FELNŐTTEK

Lukas Bärfuss: Szüleink szexuális neurózisai / Stúdió K Színház
2011.11.14.

A harmadik évezred első évtizedének egyik európai sikerdarabját ezúttal a külföldön és idehaza megszokottabb dúr értelmezéstől eltérő, mollosabb közelítésben látjuk. Mondhatni: mindenki jó a lelki beteg nagylány, Dora körül. Csak neki nem jó ez a sok jóság. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez