A SZABAD AKARAT DIADALA?
Színház /

A SZABAD AKARAT DIADALA?

Cigány magyar / a Tudás Hatalom és a Mentőcsónak Egység előadása

Szeretjük azt hinni, hogy akinek nem alakult jól az élete, az maga felelős a kudarcért. Miért nem tanult rendesen és/vagy dolgozott serényebben, miért hozott rendre rossz döntéseket, miért követte el mindig ugyanazokat a hibákat, miért kereste magának a bajt, minek ment oda. Tovább a cikkhez

ŐRJÍTŐ EZ A LAKÓTELEP, AHOL LAKOM VELED
Színház /

ŐRJÍTŐ EZ A LAKÓTELEP, AHOL LAKOM VELED

Roland Schimmelpfenning: Arab éjszaka / Budaörsi Latinovits Színház

A történet szinte minden eleme reális, életszerű momentum, ám a belőlük felépülő struktúra álomszerű: ismétlődések, váratlan váltások követik benne egymást. Az idő viszonypontja pedig csakis a zene folyama. PROICS LILLA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

HAB NÉLKÜL
Színház /

HAB NÉLKÜL

Ödön von Horváth: Kasimir és Karoline / Centrál Színház

Meredt nyakkal lesik az eget a sörünnepre összeverődött népek. Kinek a Zeppelin fontos, kinek a Göncöl. Ám ebből a fekete csempés, alkohol- és vécészagú térből nehéz fölnézni az égre. Itt a vágyakozók a csillagot is csak képzelik inkább. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MÉGPEDIG NAPJAINKBAN
Színház /

MÉGPEDIG NAPJAINKBAN

Ödön von Horváth: Kasimir és Karoline / TÁP Színház, Három Holló

„Ez a népi komédia a müncheni októberi mulatságon játszódik, mégpedig napjainkban.” – írta Ödön von Horváth a Kasimir és Karoline elejére. A TÁP Színház előadása Nagy Lili rendezésében ugyancsak napjainkban játszódik, és kifejezetten 21. Tovább a cikkhez

MINDENKORI FÉLELMEINK
Színház /

MINDENKORI FÉLELMEINK

Békés Pál–Várkonyi Mátyás: A Félőlény / Miskolci Nemzeti Színház

Szörnyű és rémes a világ, de ha rájövünk, hogy ami félelmetesnek tűnik, az maga is félelmekből van összerakva, egyszerűen legyőzhetjük. Kiben van a hiba, ha egy ilyen tanulsággal járó, gyerekeknek szóló történetet kizárólag felnőttfogalmaink mentén tudunk értelmezni? PAPP TÍMEA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ÁLLAMPOLGÁRI ENGEDETLENSÉG
Színház /

ÁLLAMPOLGÁRI ENGEDETLENSÉG

A csillagszemű juhász / Harlekin Bábszínház

Magyar népmeseként definiálja magát A csillagszemű juhász egri bemutatója, még sincs népmese szaga a hároméves kortól ajánlott produkciónak. KOLLÁR ZSUZSANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A ZSARNOKÖLÉS PSZICHOLÓGIÁJA
Színház /

A ZSARNOKÖLÉS PSZICHOLÓGIÁJA

Shakespeare: Macbeth / Jászai Mari Színház, Tatabánya

A királygyilkossághoz nem elég az alkalom, félelem nélküli acélos akarat is szükségeltetik. Tatabányán az ördögi mechanizmus titkai kerülnek napvilágra. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez