LANGYOS LETT A LIMONÁDÉ

Volt egyszer egy Venice
2017.06.14.

Van ennél lejjebb, csak arra már nem vagyunk kíváncsiak. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2017

SZÁLLNAK A FÉNY FELÉ

Egynyári kaland 2. évad
2017.06.14.

Elég ritka, hogy egy sorozat második évada jobb legyen, mint az első. Pedig az Egynyári kaland esetében nagyon is ez a helyzet. GERA MÁRTON KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Sorozatok

ÁTSMÁROLJA A HALÁLBA

A múmia
2017.06.09.

Ezért kár volt feltámasztani A múmiát. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2017

AKI POLGÁR AKAR LENNI, POKOLRA KELL ANNAK MENNI

Az óra
2017.06.08.

Az azonnali meggazdagodás helyett a vélt becsületességet választani nem túl jó döntés Kelet-Európában – e keserű tapasztalat bomlik ki ebben a magával ragadó, precíz bolgár kisrealista történetben. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2017

SPACEY NAGYAPÓ

Kártyavár 5. évad
2017.06.06.

Kikerült a Netflixre a Kártyavár című saját gyártású sorozatuk ötödik évadja. Az egykor magával ragadó széria mostanra olyan önismétlővé vált, hogy már gyűlölni sincs kedvünk a főhőseit. BUJDOSÓ BORI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HALÁLOS GÖRÖG RULETT

Jorgosz Lantimosz: A szent szarvas meggyilkolása / Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál 2017
2017.05.31.

Egy kibontott mellkasban lüktető szívtől a politikus állásfoglalásig terjed a görög tragédiákból ismert könyörtelen bosszúállás története – a Homár rendezőjének szenzációs új filmje nagyot szólt a Croisette-en. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VÁRATLAN FORDULATOK

Utóhatás
2017.05.31.

Hogyan válunk családunk haláláért felelősöket követelő megtorlóvá? Legújabb filmjében Arnold Schwarzenegger erre a kérdésre keresi a választ. VIZKELETI DÁNIEL KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2017

NŐK A FRONTON

Wonder Woman
2017.05.31.

Egy ellenállhatatlan címszereplő makulátlan ragyogása – az első szuperhősfilmben, amit nő rendezett. Az új DC-éra legjobb produkciója ez, de azért van még hova fejlődni. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2017

NÉZŐ, JÖJJ VELEM!

Twin Peaks 2017 (1-4. rész)
2017.05.28.

Laura Palmer megígérte, David Lynch leforgatta. És nem szállt fel a nosztalgiavonatra. Vannak ott már elegen. Ha így folytatódik a sorozat, az új Twin Peaksre legalább olyan sokáig fogunk emlékezni, mint a régire. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NEM FOG AZ IDŐ CHAPLIN HUMORÁN

Modern idők
2017.05.25.

Miért érdemes 2017-ben megnézni Chaplin 80 éves némafilmjét? SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Mozipremierek 2017

A FRANCHISE ÁTKA

A Karib-tenger kalózai: Salazar bosszúja
2017.05.25.

Javier Bardem rothadó arca és kísértetiesen lebegő frizurája – leginkább erre fogunk emlékezni a Disney-kalózok ötödik vízre szállásából. No meg arra, hogy van az a kifulladás, amelyet nem tud felülírni az igyekvés és a CGI-rum. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MÉG MINDIG A KOCKÁK A LEGVICCESEBBEK

Agymenők 10. évad
2017.05.23.

Az Agymenők a tizedik évadában sem tudott megújulni – de teljesen kiégni sem. SOÓS TAMÁS ELFOGULT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

I STAND WITH THE REFUGEES

Béla Tarr: Till the End of the World (A világ végéig) / EYE Filmmuseum, Amsterdam
2017.05.21.

Tarr Béla ezen a kiállításon felajánlotta életművét a világ menekültjeinek a szolidaritás és az emberség jegyében. RADNÓTI SÁNDOR ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

Címkék: Tarr Béla

A KASZTRÁLT MÚZEUM

Ruben Östlund: A négyzet / Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál 2017
2017.05.21.

A képmutató művészeti világ, egy pszichés értelemben impotens férfi és önzően individuális világunk körül forog az idei Cannes első kiemelkedő alkotása. Ruben Östlund szemtelen humorral, de kegyetlenül bánik el szereplőivel. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A CSODA NEM SZÁMÍT

Mundruczó Kornél: Jupiter holdja / Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál 2017
2017.05.20.

Szuperhős-angyalként lebegő menekült a szimbolikus középpontja Mundruczó Kornél cannes-i versenyben megméretett filmjének, a csoda naivitását és fölöslegességét állító nagyszerű opuszának. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez