ELIDEGENEDÉS

Interferenciák Fesztivál 2016, Kolozsvár
2016.12.14.

A kolozsvári Interferenciák Fesztivál idei tematikája az idegenség volt. A közel-keleti helyzet és a menekültválság szinte kikényszerítik a kérdést az európai alkotókból: hányféleképpen válhat egy ember idegenné? PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

TÁG OLVASAT

A felejtés ellen (Olvasópróba 1.)
2016.12.14.

A szövegkövető elemzés, a hagyományos irodalomkritika a köszöneten, elismerésen kívül valójában nem illetékes e kortárs magyar színdarabgyűjtemény megítélésében. Az általában kívánatos szoros olvasat helyett más közelítést kell találnunk. TARJÁN TAMÁS RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez

MEGFIGYELÉS ÉS RÉSZVÉT(EL)

Szíjártó Tímea Aletta: Az eset / Nagyváradi Szigligeti Színház, Kortárs Drámafesztivál 2016
2016.12.14.

Sardar Tagirovsky rendezéseit kutatásként, kísérletként aposztrofálja. Hogyan működik a kísérlet színházi előadásként, milyen szerepet játszik benne a néző, és hogyan hat rá a folyamat? Tovább a cikkhez

A VISZONTLÁTÁS MELANKÓLIÁJA

Shakespeare: Vízkereszt / Kecskeméti Katona József Színház
2016.12.12.

Bár megtalálja párját majd’ mindenki, mégis szinte végtelen szomorúság lengi be Mohácsi János kecskeméti Vízkeresztjét. Hőseink nem akarnak semmit, nem is küldenek el a jó fenébe; egész egyszerűen elmennek az életünkből. PAPP TÍMEA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

AZ ÚJRAKEZDÉS MESTERE

Beszélgetés Peter Brookkal a Battlefield Trafó-beli vendégjátéka kapcsán
2016.12.12.

Nem érdemes félni, ez megöl az emberben minden pozitív, jó energiát – mondja a világ egyik leghíresebb rendezője a kezdő riporter mentegetőzésére, és a derűs, bölcs arcra tekintve már tényleg nem félek. Kezdetét veheti életem egyik legjobban várt beszélgetése. DARIDA VERONIKA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

A TEGNAP SZÍNHÁZA

Színházi Olimpia 2016, Wroclaw
2016.12.12.

Öt nap alatt öt előadás elsőre nem hangzik éppen elviselhetetlennek. A Színházi Olimpiában az jelenti az igazi kihívást, hogy ilyen rövid idő alatt is kap az ember bőven hideget-meleget. JÁSZAY TAMÁS BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

GUILTY PLEASURE

Bocs, félrement! / Orlai Produkciós Iroda, Belvárosi Színház
2016.12.08.

Orlai Tibor előadásainak egy része a tuti siker receptje szerint készül, másik része pedig merész, kockázatos vállalás, a minden értelemben vett bukás lehetőségét megengedő bátor kísérletezés. Mielőtt megnéztem volna a Bocs, félrement! Tovább a cikkhez

CSÚCSRA JÁR

Móricz Zsigmond: Kivilágos kivirradtig / Miskolci Nemzeti Színház
2016.12.04.

Végtelenül gazdag előadás: nemcsak a húszas évek numerus claususos világát idézi meg, de az örök magyar agóniát; a pusztulást, az életörömöt, a szépséget. A miskolci társulat tündököl Móricz ragyogásában. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KÖZEL S TÁVOL

k2 Színház: Cájtstükk avagy a bizonytalanok / Átrium Film-Színház
2016.12.01.

Ilyet még úgysem csináltunk, de sebaj, mert még ők sem. Jogunkban áll bizonytalannak lenni, de azért van néhány dolog, amiben egészen biztosak vagyunk. CSÁKI JUDIT ÉS JÁSZAY TAMÁS NÉGYKEZESE. Tovább a cikkhez

MAGYARMEGMARADAS.HU

Bábelna – Keleti nyitás / Terminál Workhouse - Átrium Film-Színház
2016.11.29.

Hogy valaki büdös migráncs vagy kevésbé, az egészen relatív, ez derül ki a Bábelna – Keleti nyitás című előadásból. De mi lehet az, ami miatt a történelmén végigvonuló, mélyen a lelkébe égett idegengyűlöletét képes lehet feladni a magyar? PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LUCIA PAPÍRREPÜLŐJE

Donizetti: Lammermoori Lucia / Magyar Állami Operaház
2016.11.29.

Élvezhető, értékelhető produkció a Lammermoori Lucia az Erkel Színházban, viszont van néhány dolog, ami mellett nem mehetünk el szó nélkül. Ó, villámcsapás! CSABAI MÁTÉ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

GYERE ÉRTE ÉS VIDD

Kiss Csaba: Nappalok és éjszakák
2016.11.29.

Kiss Csaba darabja Nyinának azt a két évét beszéli el, ami az otthonról való távozásától a visszalátogatásig telt el, vagyis ami Csehov Sirályának 3. és 4. felvonása között történik. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

DIDERGETŐ DIAGNÓZIS

Molière: A képzelt beteg / Budapest Bábszínház
2016.11.24.

Halálos hiánybetegség sújtja Argant, a polgárt. Saját erények híján, melyek megszerzésének lehetetlenségére rá kellett hogy jöjjön, elképzelt testi nyomorúságait reklámozza, hogy sztárszerepbe jusson. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NEM LEHETEK ÖNMAGAM NÉZŐJE

Beszélgetés Mészáros Sárával
2016.11.24.

Pécsett kezdett, Egerben vált ismert színésszé. A jelenleg kaposvári színésznő főszereplésével a közelmúltban mutatták be Háy János A halottember című előadását a Szkéné, az Ördögkatlan Produkció és a Nézőművészeti Kft produkciójában. Tovább a cikkhez

SZEMEK

Kontakt –Keleti Éva fotói / Magyar Nemzeti Múzeum
2016.11.23.

A kiállítás születésnapi megemlékezés, amely azonban nemcsak a nyolcvanöt éves fotósnak szól, hiszen azt a nyolcvanöt képet, amit az ünnepelt a kurátorával, Szarka Klárával közösen válogatott ki, igazából a közönség kapja ajándékba. NÁNAY ISTVÁN ÍRÁSA. Tovább a cikkhez